Wat is een SEO concurrentieanalyse? Waarom is een SEO concurrentieanalyse belangrijk? Wanneer voer je een SEO concurrentieanalyse uit? Hoe maak ik een SEO concurrentieanalyse? [Complete Gids] Hoe win je van de concurrentie? Extra checks Extra interessante bevindingen Hulp nodig bij jouw SEO concurrentieanalyse?

Wil je een nieuwe markt veroveren of niet langer organisch verkeer verliezen aan concurrenten? Voer dan een SEO concurrentieanalyse uit om te weten te komen hoe je je concurrenten kunt verslaan.

Met behulp van deze online concurrentieanalyse weet je precies hoe je jouw website kunt verbeteren. Je kunt specifiek je aandacht richten op je website, om deze minstens net zo goed, of nog beter, te maken dan die van je belangrijkste concurrent.

Bij zoekmachine optimalisatie en online marketing draait het niet alleen om het schrijven van de beste content. Er komt meer bij kijken als je beter wil ranken dan je concurrenten. Je komt er ook achter waar je concurrenten kansen laten liggen. Jij kunt deze aangrijpen om meer verkeer naar je website te trekken.

In deze gids leggen we je uit wat een SEO concurrentieanalyse precies is, hoe je deze kunt uitvoeren en welke informatie je eruit kunt halen. 

Wat is een SEO concurrentieanalyse?

Een SEO concurrentieanalyse is een onderzoek dat je doet om de sterke en zwakke punten van je concurrenten in kaart te brengen. Aan de hand hiervan kun je je eigen website en content verbeteren om hoger te kunnen ranken en meer organisch verkeer binnen te halen

Bij Leadi noemen we een SEO concurrentieanalyse ook wel een GAP analysis. Je gebruikt deze analyse namelijk om de gaten op te vullen die je concurrenten laten liggen. 

Hier vind je deze terug als “Zoekwoordenanalyse concurrentie” in sprint 3 (Groeien).

Waarom is een SEO concurrentieanalyse belangrijk?

Een SEO concurrentieanalyse geeft je inzicht hoe het komt dat je online concurrenten hoger ranken en waarom. Door je concurrenten te onderzoeken kom je namelijk te weten wat hun belangrijkste zoekwoorden zijn, waar ze backlinks vandaan halen en welke content ze publiceren. 

De informatie die je uit het onderzoek haalt kun je toepassen in je eigen SEO-strategie. Je kunt hiermee je eigen website verbeteren om zo hoger te kunnen ranken dan de concurrentie.

Wanneer voer je een SEO concurrentieanalyse uit?

Er zijn verschillende redenen te bedenken om meer te weten te willen kome over je concurrenten. Je kunt een SEO concurrentieanalyse uitvoeren als:

  • Je een nieuwe markt wilt betreden en je je afvraagt waar de mogelijkheden liggen.

  • Je rankings in Google zijn omlaag gegaan en je wilt weten waarom.

  • Je wilt je website laten groeien en bent benieuwd welke informatie je het beste kunt toevoegen.

  • Je wilt weten of je concurrenten stappen hebben gemaakt sinds de vorige concurrentieanalyse die je hebt uitgevoerd.

Hoe maak ik een SEO concurrentieanalyse? [Complete Gids]

Bij het maken van een SEO concurrentieanalyse draait het erom dat je te weten komt wat werkt voor je concurrenten. Met deze informatie kun je aan de slag om je eigen SEO-strategieën te verbeteren. 

Om te weten te komen wat werkt voor je concurrenten, kun je ze op een aantal onderdelen onderzoeken. Voor veel van deze onderdelen heb je SEO-tools nodig. Deze tools geven je toegang tot bepaalde informatie waar je anders vrijwel niet achter kunt komen.

We lichten hieronder eerst een aantal handige tools toe. Daarna gaan we dieper in op het uitvoeren van de concurrentieanalyse en hoe de tools hierbij van pas komen. 

Handige tools

Met behulp van SEO-tools kun je bepaalde statistieken inzien van je concurrenten. Denk bijvoorbeeld aan het aantal backlinks dat ze hebben voor bepaalde pagina’s. Je kunt zelfs inzien waar de backlinks vandaan komen.

SEO-tools geven ook inzicht voor welke zoekwoorden je concurrenten ranken en hoe hoog. Je kunt zelfs zien vanuit welke bronnen ze bezoekers ontvangen. Zo kun je te weten komen of ze actief zijn op bepaalde Social Media kanalen. 

Je kunt de volgende tools gebruiken om je te helpen bij het uitvoeren van je SEO-concurrentieanalyse:

  • Semrush – Semrush is een zeer geavanceerde search engine data tool die je op verschillende punten kan helpen bij je SEO-concurrentieanalyse. Ze bieden een uitgebreid overzicht van prestaties in verschillende zoekmachines.

  • Ahrefs – Ahrefs is een SEO-tool die informatie biedt over verschillende SEO-algoritmen. Vooral hun grote backlinks database kan handig zijn bij het uitvoeren van een SEO concurrentieanalyse. 

  • Ubersuggest – Ubersuggest kun je gratis gebruiken om basisinformatie over je concurrenten te verzamelen. Voor diepgaandere informatie zal je echter toch een abonnement af moeten sluiten. De database van Ubersuggest is minder goed dan Ahrefs en Semrush.

Met bovenstaande tools kun je aan de slag om je SEO concurrentieanalyse uit te voeren. We zullen hieronder toelichten hoe je dit kunt doen. 

Stap 1: Bepaal je concurrenten

Om een SEO concurrentieanalyse uit te voeren moet je uiteraard eerst weten wie je concurrenten zijn. 

Voor SEO geldt eigenlijk dat je concurrenten alle websites zijn die ranken op pagina 1 van Google voor zoekwoorden waar jij ook voor wil ranken. Dit kunnen echter honderden websites zijn.

Niet al deze websites zullen daadwerkelijk met je concurreren. Het gaat voornamelijk om websites die dezelfde diensten of producten aanbieden als jij. 

De website van de consumentenbond kan bijvoorbeeld ranken voor het zoekwoord “beste kinderwagen van 2022”. Dit wil echter niet zeggen dat zij een concurrent van jou zijn als jij daadwerkelijk kinderwagens via je website verkoopt.

Je kunt voor een SEO concurrentieanalyse een aantal dingen doen om je concurrenten te bepalen:

  • Bedenk wie je concurrenten zijn. Jij kent je producten en diensten het beste. Je bent zelf werkzaam in de industrie en zal vast al een idee hebben van enkele websites waar je mee concurreert. 

  • Vraag het je werknemers. Werknemers van je sales-team of klantenservice spreken veel (potentiële) klanten. Ze zullen vast wel eens gehoord hebben dat mensen ook bij andere bedrijven hebben gekeken. Vraag eens na welke bedrijven vaak naar voren komen in deze gesprekken. 

  • Voer simpele Google zoekopdrachten uit. Zoek bijvoorbeeld simpelweg op services of producten die jij aanbiedt en kijk welke websites hoog ranken in Google.

  • Gebruik de ‘related’ Google Search Operator. Je kunt in Google gebruik maken van Search Operators om verfijnde zoekopdrachten uit te voeren. Gebruik de term: ‘related:jouwwebsite.nl’ om vergelijkbare websites te vinden.

  • Gebruik SEO-tools. Maak gebruik van de concurrentie tab in Semrush of Ahrefs om in te zien wie je concurrenten zijn. 

Related google search operator voor reisjunk. Nl
Related Google Search Operator voor reisjunk.nl
Competitor tab van semrush
Inzicht in de organische concurrentie van NU.nl via het “competitor” tabblad in SEMrush.

Stap 2: Zoekwoordenonderzoek

Zoekwoordenonderzoek helpt je om meer concurrenten te ontdekken. Het helpt je ook om vervolgens uit te vinden met welke content je concurrenten ranken en of jij betere content kunt schrijven.

Je kunt een website een online concurrent noemen als ze voor meerdere zoektermen ranken waar jij ook voor wil ranken. Zeker wanneer de zoektermen allemaal binnen eenzelfde onderwerp vallen.

Om zoekwoordenonderzoek uit te voeren kun je gebruik maken van een van de eerdergenoemde SEO-tools. Je kunt deze tools op twee manieren gebruiken voor zoekwoordenonderzoek, namelijk:

  1. Concurrenten vinden. Gebruik de tool om concurrenten te vinden voor zoektermen waar je voor gevonden wil worden of al voor rankt. 

  2. Zoekwoorden vinden. Ga na voor welke zoektermen je concurrenten ranken om content ideeën op te doen. 

Als je concurrenten hebt gevonden kun je vervolgens kijken met hoeveel zoekwoorden ze op pagina 1 ranken. Bekijk ook met hoeveel keywords ze in de top 3 ranken. Ga verder na of ze bijvoorbeeld op een bepaald onderwerp goed vindbaar zijn.

Aan de hand van deze analyse kun je bepalen wie je sterkste concurrenten zijn en wie je dus het meeste in de gaten moet houden. 

Om de SEO concurrentieanalyse meer diepgang te geven kun je vervolgens de keyword gap tool van Semrush gebruiken.

De keyword gap tool biedt de mogelijkheid om tot vijf websites te vergelijken op zoekwoorden. Je kunt zo in één oogopslag zien voor welke keywords je concurrenten ranken, maar jij nog niet.

Je kunt de zoekwoorden vervolgens filteren op zoekvolume en moeilijkheidsgraad. Op deze manier kun je heel eenvoudig nieuwe content ideeën opdoen. Tot slot is het belangrijk om voor deze zoekwoorden betere content te creëren dan je concurrenten.

Keyword gap tool van semrush
De keyword GAP tool in SEMrush waarbij voor NU.nl wordt weergegeven welke relatief makkelijke zoekwoorden met meer dan 1000 zoekers per maand de website en de concurrenten scoren.

Stap 3: Google SERP Analyse

Een Google SERP analyse is een SEO concurrentieanalyse op kleinere schaal. Je analyseert hiervoor alleen de resultaten die voor interessante zoekwoorden ranken op pagina 1 van Google. 

Het is namelijk belangrijk om betere content te creëren dan je concurrenten. Om te weten te komen welke content er al bestaat, zal je dus de bestaande resultaten moeten analyseren. Zo kun je zien of er informatie ontbreekt die jij aan je content kunt toevoegen.

Om een Google SERP analyse uit te voeren open je alle resultaten die ranken op de eerste pagina van Google. Scan deze websites, waarbij je vooral let op de tussenkopjes. Schrijf steekwoorden op van de onderwerpen die worden besproken. 

Door dit van alle pagina’s te doen zie je welke onderwerpen veel besproken worden. Het is belangrijk dat jij deze onderwerpen ook toevoegt aan je content. Houd er daarbij wel rekening mee dat content uniek moet zijn en je dus je eigen draai en je eigen visie op een onderwerp moet geven.

Aan de hand van het overzicht met steekwoorden kun je wellicht ook snel zien of er nog bepaalde punten missen. Zijn er belangrijke onderwerpen die niet door de concurrenten worden besproken? Dit is een belangrijk gat dat jij kunt opvullen.

Voordat je content gaat schrijven is het belangrijk om voor jezelf te bepalen of je betere content kunt schrijven dan wat er al beschikbaar is. 

Als jouw concurrenten simpelweg een volledige gids hebben geschreven waar vrijwel geen informatie aan ontbreekt, zal het moeilijk zijn om beter te ranken. Jouw kansen liggen dan bij een ander zoekwoord.

Je kunt je tijd het beste besteden aan het schrijven van content waar je daadwerkelijk voor kunt ranken. Een Google SERP analyse helpt je dus om te bepalen of het je tijd waard is om een artikel te schrijven voor een bepaald zoekwoord.

Google serp analyse in ahrefs
Google SERP analyse in Ahrefs voor het zoekwoord ‘zoekmachine optimalisatie’.

Stap 4: Bepaal of je moet optimaliseren of groeien

Het is niet altijd nodig om nieuwe content te blijven creëren. Kijk eens met een kritisch oog naar de content die je al hebt gepubliceerd. Het kan zomaar zijn dat je met kleine optimalisaties de ranking van je huidige content kunt boosten.

Om te bepalen of je moet optimaliseren of groeien kijk je opnieuw naar je concurrenten: 

  • Heb je al artikelen geschreven voor veel zoekwoorden waar je belangrijkste concurrent voor rankt? Ga dan optimaliseren. 

  • Zijn er nog veel gaten om op te vullen? Schrijf dan nieuwe content. 

Optimaliseer je content door informatie toe te voegen en de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Kijk ook eens of je de meta tags kunt verbeteren, zoals de meta titel en meta omschrijving

Controleer voor de SEO concurrentieanalyse ook of de techniek van je pagina in orde is. Hoe snel laadt de pagina? Zijn je afbeeldingen geoptimaliseerd? Is je HTML clean? Hoe doen je concurrenten het op dit onderdeel?

Tot slot kun je werken aan je linkbuilding en zichtbaarheid op Social Media om meer externe verwijzingen naar je website te ontvangen. Dit laat aan Google zien dat je content betrouwbaar is.

Als je je website wil laten groeien, dan is het belangrijk om goede nieuwe content te schrijven. Schrijf content waarvan jij vindt dat het beter is dan de content van de concurrentie. 

Gebruik de Google SERP analyse om de gaten te vinden die je concurrenten hebben laten vallen. Bekijk ook ons artikel ‘In 7 stappen perfecte SEO teksten schrijven’ voor meer schrijftips.

Stap 5: Voer de strategie uit

Met de informatie die je uit de SEO concurrentieanalyse en onderzoeken hebt verzameld kun je een strategie uitstippelen. Je kunt in je strategie verschillende punten opnemen. Bijvoorbeeld welke content geoptimaliseerd moet worden en voor welke zoekwoorden nieuwe content geschreven moet worden. 

Houd altijd rekening met de SEO relevantie. Het heeft namelijk geen zin om informatie op je website te plaatsen die niet relevant is aan de producten of services die je aanbiedt. Een zoekwoord kan nog zoveel potentie hebben, maar relevantie blijft het belangrijkste punt.

Zodra je de strategie hebt opgesteld kun je aan de slag. Werk stap voor stap je stappenplan af om je ranking te verbeteren. 

Hoe win je van de concurrentie?

Het doel is uiteraard om beter te ranken dan je concurrenten om zoveel mogelijk organisch verkeer naar je website te trekken. 

Google heeft verschillende factoren aan de hand waarvan ze een ranking bepalen. Goede content is een belangrijke factor, maar niet de enige. Ze kijken ook naar de technische kant van je website en naar het aantal backlinks dat een pagina heeft.

Alleen door hoog te scoren op alle punten kun je beter ranken dan je concurrenten. Dus, betere content, een snellere website en meer backlinks.

Extra checks

Voor de SEO concurrentieanalyse zijn er nog een aantal extra checks die je kunt uitvoeren. Met behulp van deze checks kun je je website en de content goed vergelijken met dat van je concurrenten. 

De extra checks die we hieronder verder toelichten zijn:

  • Technische SEO;

  • On page SEO;

  • Lokale SEO;

  • Content vergelijken;

  • Backlinks analyse.

Technische SEO

Technische SEO is vrijwel altijd het startpunt om je website te verbeteren. Het gaat hier om de techniek van je website. Het doel is dat zoekmachines je website eenvoudiger kunnen crawlen en indexeren.

Je verbetert ook de snelheid van je website. Een snellere website is veel gebruiksvriendelijker. Google hecht veel waarde aan gebruiksvriendelijkheid. 

Voor de SEO concurrentieanalyse ga je je eigen website op technisch gebied vergelijken met die van je concurrenten. Is hun website sneller? Werk dan aan de snelheid van je website.

Bekijk ook ons artikel Technische SEO als basis voor online vindbaarheid. We leggen je hierin uit waarom technische SEO een belangrijk aspect is en welke onderdelen erin terugkomen. We bespreken ook verschillende verbeterpunten die je kunt aanpakken.

On-Page SEO

Zoals de naam al aangeeft, heeft on-page SEO alles te maken met de optimalisaties die je op pagina’s zelf kunt doorvoeren. Het gaat hier met name om het verbeteren van content om een gebruiker zo volledig mogelijk van informatie voorzien.

Je kunt ook meta tags optimaliseren voor het verbeteren van de Click Through Rate (CTR) vanuit de zoekresultaten. Zorg er altijd voor dat zowel de titel als de omschrijving relevant zijn aan de informatie die je geeft. Maak de meta tags interessant, zodat gebruikers nieuwsgierig worden naar de informatie die je te bieden hebt.

Voor de SEO concurrentieanalyse vergelijk je de content op je website met dat van je concurrenten. Waar kun jij je content verbeteren om artikelen beter te maken dan dat van hun. 

We hebben een volledige gids geschreven over on-page SEO. We leggen je hierin alle aspecten uit van on-page SEO en hoe je het kunt verbeteren. 

Lokale SEO

Lokale SEO is een belangrijk aspect als je voor bepaalde diensten of services in een specifiek gebied gevonden wil worden. 

Heb je bijvoorbeeld een loodgietersbedrijf in de omgeving van Breda, dan wil je voornamelijk in Breda en omgeving gevonden worden. Voor zoekopdrachten die in Groningen worden uitgevoerd hoeft jouw bedrijf niet per se naar boven te komen.

Bij het samenstellen van lokale zoekopdrachten neemt Google de afstand, relevantie en prominentie mee als ranking factoren. Voor de SEO concurrentieanalyse vergelijk je je eigen website en bedrijf dus op deze punten met je concurrenten.

Door je online aanwezigheid op deze drie punten te verbeteren vergroot je de kans om voor relevante zoektermen gevonden te worden. Hoe je dit precies kunt doen leggen we uit in ons artikel over lokale SEO

Content vergelijken

Als jouw website al rankt voor bepaalde zoekwoorden, maar nog niet in de top 3, kun je content vergelijken. Voer het zoekwoord in op Google en kijk welke pagina’s er hoog ranken. Voer vervolgens een Google SERP analyse uit, zoals we eerder in dit artikel hebben besproken.

Blijkt dat je jouw content kunt optimaliseren om beter te worden dan je concurrenten, doe dit dan zeker. 

Houd er rekening mee dat het uitvoeren van optimalisaties niet direct leidt tot betere rankings. Er kan enige tijd, tot wel weken, overheen gaan voordat Google de optimalisaties in hun ranking opneemt. 

Backlink analyse

Backlinks zijn een belangrijk onderdeel van off-page SEO. Tegenwoordig is het aantal backlinks echter niet meer heel erg belangrijk. Vooral de kwaliteit en de relevantie spelen een belangrijke rol.

Je kunt dus nog beter één hoog kwalitatieve backlink hebben van een gerelateerde website, dan tien of twintig backlinks van scraping sites. 

Een backlink analyse is een belangrijk onderdeel van de SEO concurrentieanalyse. Hebben jouw concurrenten een aantal hoogwaardige backlinks? Dan is er voor jou werk aan de winkel. 

Vergelijk de backlinks naar je eigen artikelen met je concurrenten. Probeer minimaal evenveel hoogwaardige backlinks als je concurrentie te verzamelen. Meer is echter altijd beter.

Backlinks verzamelen is niet eenvoudig. Er zit veel tijd en energie in. Je moet e-mailen, overtuigen en opvolgen. Het is soms nodig om tientallen mails te versturen om een enkele backlink te ontvangen. 

Met behulp van onze Linkbuilding Sprint kunnen we je eventueel helpen hoogwaardige backlinks te verzamelen. 

Extra interessante bevindingen

Tijdens het uitvoeren van een SEO concurrentieanalyse neem je je concurrenten volledig onder de loep. Je vindt al hun sterke en zwakke punten en kunt daarop inspelen.

Het hoeft echter niet alleen maar over zoekwoorden, content en backlinks te gaan. Er kunnen nog meer interessant bevindingen naar voren komen.

Andere belangrijke verkeersbronnen

Met behulp van Semrush kun je eenvoudig inzien hoe bezoekers op de website van je concurrenten terecht komen. Hiervoor gebruik je het traffic analytics rapport. Vul simpelweg de URL in van een concurrent en de bijbehorende data komt naar voren. 

Een groot deel zal komen uit de organische zoekresultaten van zoekmachines. Andere mogelijkheden zijn Social Media kanalen en zoekmachine advertenties. Je kunt zelfs inzien vanuit welke zoekmachines of Social Media kanalen.

Zo kan bijvoorbeeld blijken dat een concurrent veel verkeer vanuit Facebook binnenhaalt. Je kunt vervolgens hun Facebook-pagina bekijken en nagaan of dit wellicht een nieuwe mogelijkheid is voor jouw bedrijf.

Vanuit dit traffic analytics rapport kan blijken dat jouw publiek zich op andere platformen bevindt dan je oorspronkelijk dacht. Je kunt hierop inspelen door je zichtbaarheid op dit platform te vergroten. 

Www. Semrush. Com analytics traffic overview nu. Nl searchtypedomain
Traffic Analytics Report uit SEMrush van Nu.nl

Welke markten bedient je concurrent?

Tot zo ver heb je je voor de SEO concurrentieanalyse waarschijnlijk vooral gericht op de markt(en) waar je zelf actief bent. Is jouw bedrijf bijvoorbeeld actief in Nederland, dan zal je voornamelijk de Nederlandse websites van je concurrenten onder de loep hebben genomen.

Het kan echter zijn dat je concurrenten nog in andere markten actief zijn. Wellicht hebben ze ook Nederlandstalige klanten in België. Of anderstalige klanten wat verder van huis, bijvoorbeeld in andere delen van Europa, Amerika of Azië. 

Je kunt opnieuw de SEO-tool Semrush gebruiken om in te zien uit welke landen je concurrenten hun verkeer halen. Het kan zomaar zijn dat je hierdoor nieuwe potentiële klanten vindt. 

Market explorer van semrush
Inzicht in de market explorer tool van SEMrush voor nu.nl.

Waar richt niemand zich op?

Om erachter te komen of er onderdelen zijn waar niemand zich op richt zal je buiten de box moeten denken. 

Alle analyses en onderzoeken die je tot nu toe hebt uitgevoerd laten zien waar je concurrenten zich juist wel op richten. Het is nu aan jou om te bedenken of er onderdelen zijn waar niemand op in speelt. Bijvoorbeeld:

  • Is er een bepaald publiek dat niet wordt aangesproken, maar wel geïnteresseerd kan zijn in de producten of diensten die je aanbiedt? 

  • Ontbreekt er informatie op de website van je concurrenten? 

  • Zijn er gerelateerde onderwerpen waar weinig informatie over te vinden is?

Dit zijn allemaal kansen die je kunt benutten en gaten die je kunt dichten. Maak hier gebruik van door een nieuw publiek naar je website toe te trekken waar je concurrenten het bestaan niet eens van weten!

Google alerts

Aan het einde van de SEO concurrentieanalyse weet je precies waar jouw concurrenten op dat moment staan. Je wilt echter ook weten hoe ze zich ontwikkelen, maar het kost te veel tijd om dagelijks de hele website van je concurrenten door te spitten.

Gelukkig kan het een stuk eenvoudiger. Google biedt alerts die je kunt aanzetten. Zodra er een nieuwe pagina of nieuw artikel is geplaatst krijg je een update. Je kunt zelfs een update ontvangen als meta tags zijn aangepast.

Op deze manier weet je precies waar jouw concurrenten dagelijks mee bezig zijn. Je kunt hun optimalisaties en groei in de gaten houden en er direct op inspelen.

Normaal gesproken is het verstandig om eens in de 6 tot 12 maanden een SEO concurrentieanalyse uit te voeren. Je kunt dan zien wat je concurrenten in de afgelopen periode hebben gedaan en hierop inspelen.

Door je concurrenten tussentijds in de gaten te blijven houden via Google alerts hoef je niet steeds grote gaten op te vullen. Je kunt direct inspelen op eventuele veranderingen waardoor je niet ver achter zal gaan lopen. 

Het opnieuw uitvoeren van een diepgaande concurrentieanalyse zal wel nodig blijven. Het werk dat eruit voortkomt, zal echter minder zijn dan na de eerste analyse. Zo kun je je ondertussen ook focussen op andere werkzaamheden binnen je bedrijf.

Hulp nodig bij jouw SEO concurrentieanalyse?

Het uitvoeren van een SEO concurrentieanalyse is een belangrijk onderdeel voor je SEO-strategie. Je moet deze analyse goed uitvoeren om er zoveel mogelijk profijt uit te halen.

Om een SEO concurrentieanalyse zo goed mogelijk uit te voeren kun je het beste gebruik maken van betaalde SEO-tools. Deze bieden veel meer inzicht dan de informatie die uit gratis tools naar voren komt. 

Tools bieden enigszins hulp, maar je moet wel weten hoe ze werken en naar welke informatie je precies moet zoeken. Mocht je hier hulp bij nodig hebben, staat Leadi voor je klaar.

Bij Leadi maken we gebruik van verschillende betaalde SEO-tools om zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Alle sterke en zwakke punten van jouw concurrenten zullen naar voren komen. 

Je krijgt de resultaten van de SEO concurrentieanalyse in een uitgebreid rapport van ons terug. Aan de hand hiervan kunnen we een SEO-strategie voor je opzetten. Deze kunnen we vervolgens stap voor stap uitwerken en toepassen. 

Door onze unieke werkwijze is het mogelijk om alleen hulp te ontvangen voor die onderdelen waar je hulp bij nodig hebt. We werken namelijk niet met vaste contracten, maar met kortstondige sprints. Je bepaalt zelf welke en hoeveel sprints je inzet. 

Onze sprints hebben een vaste prijs en daarvoor leveren we de vooraf afgesproken werkzaamheden. Dit biedt volledige transparantie en dus geen verrassingen. Wil jij meer weten over onze werkzaamheden of direct onze hulp inschakelen? Neem dan contact op via onderstaand contactformulier.

    Neem contact op