SEO Sprints

Een simpel alternatief voor lange, dure SEO contracten. Betaal voor wat je nodig hebt, niets meer.

Bekijk alle sprints
1. Analyseren

Inzicht in de huidige werkzaamheden

  • Google Analytics & Google Search Console review
  • Kickoff raport
  • Website quality audit
  • Zoekwoordenonderzoek bestaande pagina’s
2. Verbeteren

Inzoomen op de belangrijkste pagina’s

  • Selectie van focuspagina’s
  • Technische oplossingen doorgevoerd
  • Content strategie
  • Content audit
  • Pagina outlines focuspagina’s
3. Groei

Uitbouwen van de SEO inspanningen

  • Zoekwoordenanalyse concurrentie
  • Content onderwerpen bedenken
  • Pagina outlines nieuwe onderwerpen
4. Opschalen

Uitwerken van content op grote schaal

  • Artikelen schrijven o.b.v. content outlines
  • Artikelen gepubliceerd op jouw WordPress website
  • Rapportage die jouw prestaties in de zoekresultaten toont
Link building

Promotie op andere websites

  • Link audit
  • Link strategie
  • Link prospecting
  • Link acquisitie

Veelgestelde vragen

Alles wat je wil weten over Leadi en onze sprintmethode

Wat is een sprint precies?

Een sprint is een combinatie van werkzaamheden die we in één keer voor je uitvoeren. Een sprint heeft altijd een vaste looptijd en prijs. Zo weet je precies wat we voor je doen, waar je voor betaalt en wanneer ons werk klaar is.

Wat is een lead?

Een lead is iemand die interesse heeft getoond in jouw dienst of product. Diegene heeft hiervoor zelfs zijn gegevens achtergelaten. Dit kan zijn voor een concrete aanvraag, maar ook voor bijvoorbeeld een download of tool die je aanbiedt.

Waarom is een sprint beter dan een vast contract?

Veel marketingafdelingen hebben geen specialistische SEO en SEA kennis in huis. Af en toe is dit wel vereist, maar een langdurig contract afsluiten bij een bureau is duur en vaak onnodig. Met onze sprints maak je gebruik van onze kennis over SEO en SEA wanneer je dit nodig hebt. Zo haal je de kennis van een compleet bureau met meerdere specialisten binnen, zonder dat je ergens aan vastzit.

Hoe kan het dat jullie zonder vaste contracten werken?

Bijna alle marketingbureaus willen een samenwerking aangaan op basis van langdurige contracten. Hierdoor zit je vast aan maandelijkse kosten en betaal je vaak voor de tijd die je wacht op de resultaten. Wij weten wat voor resultaten je kunt verwachten aan de hand van ons werk en hoeveel werk we voor je gaan verrichten. Dit hebben we verpakt in sprints, zodat jij weet dat je betaalt voor ons werk en niet voor de wachttijd.

Waarom zijn er geen terugkerende werkzaamheden?

Werkzaamheden als het opzetten van een landingspagina of het schrijven van content is eenmalig. Optimalisatie is daarentegen iets wat doorlopend gedaan moet worden. Er zijn dus wel terugkerende werkzaamheden, alleen kun je bij ons zelf bepalen hoe vaak en wanneer je bijvoorbeeld optimalisaties door wil voeren. Wil je meer weten, dan geven we je hier graag advies over.

Welke marketing werkzaamheden heb ik nodig voor mijn bedrijf?

Dit hangt volledig af van je doelstellingen. Wil je op korte termijn leads binnenhalen? Richt je dan eerst op SEA. Wil je investeren in de lange termijn, dan is SEO aan te raden. SEA kost je steeds weer advertentiebudget. Hier behaal je dus alleen resultaat mee als je voor de advertenties betaalt. SEO kun je zien als een sneeuwbal die steeds groter wordt en sneller gaat rollen. Hoe langer je hierop inzet, hoe beter je posities op Google worden en hoe meer resultaat je gaat boeken.

Welke sprints heb ik nodig?

Dit hangt af van je doelstellingen en wat je al doet aan SEO en/of SEA. Sprints 1 en 2 zijn gericht op het analyseren en verbeteren van de werkzaamheden die je al uitvoert. Sprints 3 en 4 zijn gericht op het creëeren van nieuwe campagnes zodat je zichtbaar wordt op termen waar je nu (nog) niet op inzet.

Hoeveel sprints heb ik nodig voordat ik resultaten zie?

Met SEA kun je al snel resultaat verwachten. Eén sprint levert al nieuwe leads op. Let wel op dat deze resultaten erg afhankelijk zijn van het advertentiebudget wat je inzet. Met SEO hangt het resultaat af van verschillende factoren. Doe je nog niks aan SEO, dan heb je zeker meerdere sprints nodig. Werk je al langer aan SEO, dan kan het zijn dat je aan één sprint genoeg hebt om meer organisch verkeer naar je website te krijgen.

Hoe worden de prijzen bepaald?

Een sprint heeft een vaste set werkzaamheden. Doordat we deze werkzaamheden voor al onze klanten uitvoeren weten we precies wat we voor je gaan doen en werken we efficiënt. Zo kunnen we vaste prijzen hanteren op basis van de hoeveelheid werk die we voor je uitvoeren.

Werkt Leadi ook voor andere marketing bureaus?

Ja, we verkopen onze sprints ook aan andere bureaus. Dit doen we white label, of in de huisstijl van het bureau waar we voor werken. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor bureaus? Neem dan contact met ons op.

Laat ons je helpen om meer klanten aan te trekken.

Na één gesprek weten we of en hoe we je kunnen helpen.

Neem contact op