128% omzetstijging in 12 maanden
Planeka is specialist in het verbouwen van het interieur van complete bedrijfspanden.
Wat je leert van deze case study
De Uitdaging
Voor de samenwerking met Leadi was Planeka volledig afhankelijk van mond-tot-mondreclame en koude acquisitie voor nieuwe opdrachten. Dit zorgde voor grote pieken en dalen in de toestroom van aanvragen, waardoor het onmogelijk was om verder te groeien.
Planeka wilde continuïteit in de toestroom van aanvragen en minder afhankelijkheid van het eigen netwerk, zodat het bedrijf verder kon groeien.
Onze Aanpak
Planeka deed voor de samenwerking nog niets aan online marketing. We zijn daarom gestart met het bepalen van de juiste positionering.
De positionering, gefocust op B2B klanten, hebben we verwerkt in een nieuwe website. De website bevat o.a. een nieuw portfolio om afgeronde projecten te tonen, maar ook blog artikelen om kennis te delen en online vindbaar te zijn.
Door middel van advertenties via Google Ads en LinkedIn Ads worden bezoekers direct naar de website geleid. Dit kan een eerste bezoek zijn, of een terugkerend bezoek.
Social media en SEO zorgen voor organisch bereik, wat na 3 jaar duizenden relevante bezoekers per maand naar de website brengt.
Sommige website bezoekers doen direct een aanvraag. Deze belanden in het CRM-systeem en worden opgevolgd door Planeka.
Andere bezoekers laten hun informatie achter via handige tools, die ze kunnen gebruiken om zichzelf beter te informeren over een kantoor verbouwing. Vervolgens ontvangen ze e-mails van Planeka, zodat ze contact opnemen met het bedrijf zodra ze klaar zijn om een aanvraag te doen.
Leadi heeft onze volledige marketing doorgelicht en hier een plan voor gemaakt. We hebben het hele beheer van website-optimalisatie tot en met SEO en SEA en het CRM-systeem bij Leadi ondergebracht. De heldere communicatie en korte lijnen zorgen voor veel transparantie. E.e.a. heeft voor ons geresulteerd in een heldere inzage in groei en goede vindbaarheid. Gevolg hiervan is een duidelijke toename van het aantal aanvragen en opdrachten. De samenwerking met Leadi is voor ons de beste keuze op het gebied van marketing. We kunnen Leadi dan ook van harte aanbevelen!
Benieuwd of we deze resultaten ook voor jou kunnen behalen?
Vul het formulier in en we vertellen je welke strategie voor jou werkt.
Andere Cases
Voorheen waren er altijd zorgen of er genoeg opdrachten in de toekomst zouden komen en of de pipeline gevuld zou worden.
Forp helpt bedrijven door hun HR- en recruitmentprocessen te verbeteren en top talent aan te trekken, zodat ze duurzaam kunnen groeien.
Voorheen was Certo afhankelijk van tussenpartijen voor aanvragen en kon het alleen lage marges hanteren om opdrachten binnen te halen.
Certo is een projectstoffeerder, gespecialiseerd in het leggen van vloeren bij bedrijven.