Wat is email marketing? Het opbouwen van een email lijst De juiste content maken voor emails Wet- en regelgeving rond email marketing Email marketing platformen en tools Email marketing succes meten E-mailmarketing strategieën Mobiele optimalisatie Onderwerpen schrijven voor emails Email deliverability verbeteren Social media en email marketing integreren SEO en email marketing integreren Recente email marketing trends Een samenvatting Een groter publiek bereiken met Leadi

E-mail marketing is een effectieve vorm van internet marketing voor bedrijven om hun klanten te bereiken en relaties met hen te onderhouden. Het is een direct communicatiekanaal waarmee bedrijven informatie, aanbiedingen en promoties kunnen delen met hun publiek.

E-mailmarketing helpt bij het opbouwen van merkloyaliteit, het creëren van repeat business (terugkerende klanten), mond-op-mond reclame en het stimuleren van meer verkoop. 

In deze complete gids leggen we uit hoe e-mail marketing werkt, geven we tips voor het opstellen van de perfecte boodschap en bespreken we best practices voor het optimaliseren van campagnes.

Wat is email marketing?

Laten we eerst eens nader bekijken wat e-mail marketing precies is. E-mail marketing is een vorm van online marketing waarbij bedrijven e-mails sturen naar hun (potentiële) klanten, leads of prospects. Deze e-mails kunnen voor verschillende doeleinden worden gebruikt, zoals:

  • Het voeden van leads;

  • Reclame maken voor producten of diensten;

  • Ontvangers informeren over bedrijfsnieuws;

  • Klanten bedanken voor eerdere aankopen;

  • Rondsturen van nieuwsbrieven.

Het doel van e-mail marketing is de ontvangers aan te zetten tot een bepaalde actie. Denk aan het doen van een aankoop of het bezoeken van een bepaalde pagina.

Het opbouwen van een email lijst

Om e-mails te kunnen sturen heb je uiteraard gegevens nodig. In ieder geval een e-mailadres, maar het liefste ook een naam. Om te beginnen met e-mail marketing moet je dus een e-maillijst opbouwen die deze gegevens bevat.

Waarom is het opbouwen van een email lijst belangrijk?

Je hebt dus een e-maillijst nodig om met e-mail marketing aan de slag te kunnen gaan.

Het opbouwen van een e-maillijst is om verschillende redenen belangrijk:

  1. Je kunt in constant contact met je doelgroep komen en een goede klantrelatie met hen opbouwen.

  2. Het geeft je controle over wie berichten van je ontvangt en hoe vaak.

  3. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in de prestaties van je campagnes en eventuele wijzigingen aan te brengen om deze te verbeteren.

Hoe bouw je een e-maillijst op?

Een e-maillijst opbouwen vergt tijd en inspanning. Je doet dit door contactgegevens van potentiële klanten te verzamelen. Er zijn verschillende manieren om dit te doen, zoals via:

  • E-mail opt-in formulieren op je website;

  • Lead generatie tools;

  • Winacties en giveaways;

  • Webinars en events.

We zullen deze manieren hieronder verder toelichten.

Opt-in formulieren

Een opt-in formulier is eigenlijk een inschrijfformulier. Opt-in formulieren zijn een gemakkelijke en effectieve manier om een e-maillijst op te bouwen. Bezoekers kunnen hier hun e-mailadres en andere gegevens invullen. Daarbij moeten ze aanklikken dat ze het accepteren om vanaf dat moment e-mails van je te ontvangen.

Je kunt opt-in formulieren toevoegen aan verschillende onderdelen van je website, zoals de homepage, landingspagina’s of blogs.

Voorbeeld en structuur opt-in formulier voor e-mail marketing

Winacties en giveaways

Het organiseren van een wedstrijd of weggeefactie op sociale media is een manier om nieuwe volgers aan te trekken en tegelijkertijd je mailing lijst op te bouwen. Je kunt mensen vragen hun e-mailadres op te geven om mee te kunnen doen aan de wedstrijd en kans te maken op de prijs.

Webinars en events

Webinars en evenementen zijn ook een goede manier om een mailinglijst op te bouwen. Tegelijkertijd kun je de zichtbaarheid en autoriteit van je bedrijf of producten verbeteren.

Mensen die zich inschrijven voor het webinar of evenement zijn waarschijnlijk geïnteresseerd in wat je aan te bieden hebt. Het is dus een goede gelegenheid om hun contactgegevens vast te leggen.

Lead generatie tools

Lead generation tools kunnen je helpen om contactgegevens van potentiële klanten te verzamelen en op te slaan. Met deze marketing automation software kun je opt-in formulieren maken, zodat ingevulde opt-in formulieren automatisch worden verwerkt.

Een lead generatie tool is een must als je e-mail marketing serieus wil nemen. Het handmatig bijhouden van alle gegevens kost namelijk teveel tijd. 

Je kunt met de software ook segmenteren, om potentiële klanten op te delen in groepen. Zo kun je gericht berichten sturen. Daarbij helpt een dergelijke tool ook met marketing automation zodat het versturen van e-mails nog makkelijker wordt. 

De lijst managen en behouden

Zodra je een lijst met e-mail adressen hebt, is het tijd om die te gaan beheren en onderhouden. Het is belangrijk dat je je lijst schoon en up-to-date houdt. Zo kun je ervoor zorgen dat alleen mensen die geïnteresseerd zijn in je e-mails deze ontvangen.

Met een schone lijst is het overigens makkelijker om te bepalen of bepaalde campagnes wel of niet werken. Ongeïnteresseerden zullen je e-mails waarschijnlijk niet eens openen, laat staan er iets mee doen.

Je kunt je lijst up-to-date houden met marketing automation processen in lead generation software. Inactieve subscribers worden automatisch gesegmenteerd. Je kunt ze dan eventueel nog een laatste e-mail(serie) sturen voordat je ze definitief van je lijst verwijderd.

De juiste content maken voor emails

Mensen hebben zich aangemeld voor je e-maillijst en verwachten nu iets van je. Het is belangrijk om na te denken over de berichten die je gaat sturen. De inhoud kan variëren van nieuwsbrieven met veel tekst tot afbeeldingen en video’s. Het is geheel afhankelijk van je boodschap en de voorkeuren van je doelgroep.

Personalisering is hierbij belangrijk, omdat het je boodschap onderscheidt van de massa en laat zien dat je jouw klanten begrijpt. Hierover later meer.

Het is ook mogelijk om de content van e-mails her te gebruiken voor SEO om bepaalde SEO-doeleinden te bereiken. Je kunt dan bijvoorbeeld een blog post maken met de content uit een e-mail nieuwsbrief.

Verschillende e-mail types

Er zijn verschillende soorten e-mails die je kunt verzenden, zoals welkomstmails, promotiemails en transactiemails.

Welkomstmails moeten naar nieuwe abonnees worden gestuurd om hen te bedanken voor hun inschrijving en hen een warm welkom te heten. Je kunt ze dan meteen vertellen wat ze kunnen verwachten van de e-mails die ze gaan ontvangen.

1. Promotionele e-mails

Promotionele e-mails worden gebruikt om producten of diensten te promoten. Ze kunnen ook worden gebruikt om aankomende evenementen of kortingen aan te kondigen.

2. Educatieve e-mails

Educatieve e-mails worden gebruikt om te laten zien dat je een expert bent in jouw vak. Het wordt vaak gebruikt om naar leads te sturen die reeds interesse in een cursus, opleiding of workshop hebben getoond.

3. Transactionele e-mails

Alle niet-commerciële e-mails vallen onder de categorie transactionele mails. Ze worden getriggerd door een actie van de abonnee.

Onder transactionele e-mails vallen bijvoorbeeld mails voor het versturen van facturen, orderbevestigingen, bevestiging van het aanmaken van een account of het bedanken voor de inschrijving op je nieuwsbrief.

Personaliseren en segmenteren

Personalisering en segmentering zijn belangrijke elementen van e-mailmarketing en internet marketing in het algemeen. Met personalisering kun je ervoor zorgen dat je e-mails zijn afgestemd op de behoeften van elke abonnee. Het helpt ook om vertrouwen te scheppen en de betrokkenheid te vergroten.

Segmentering is het verdelen van abonnees in kleinere groepen op basis van specifieke criteria zoals:

  • Interesses;

  • Demografie;

  • Of andere gegevens.

Segmenteren maakt het makkelijker om gerichte en relevante berichten te sturen. Zo voorkom je dat je mensen overspoelt met informatie waar ze niet op zitten te wachten. Denk bijvoorbeeld aan Zalando die de nieuwe damescollectie alleen naar dames stuurt en de herencollectie alleen naar heren.

Het AIDA-model voor copywriting

Het AIDA-model is een raamwerk voor copywriting dat kan worden gebruikt om effectieve e-mails op te stellen. De letters staan voor Attention, Interest, Desire en Action (Aandacht, Interesse, Verlangen en Actie):

  • Aandacht. Het doel van de openingszin is om de aandacht van de lezer te trekken, dus deze moet pakkend en boeiend zijn.

  • Interesse. Als je eenmaal de aandacht van de lezer hebt, moet je meer informatie geven over het onderwerp. Dit moet hun interesse wekken en hen aan het lezen houden.

  • Verlangen. Je kunt een verlangen naar je product of dienst creëren door de voordelen en kenmerken ervan te benadrukken.

  • Actie. Ten slotte wil je de aandacht vestigen op de call-to-action om lezers te motiveren actie te ondernemen. Denk bijvoorbeeld aan contact met je opnemen, een offerte aanvragen of een aankoop doen.

Pas het AIDA-model toe in je e-mails om een krachtige boodschap neer te zetten.

Email design

Je e-mails moeten visueel aantrekkelijk en makkelijk leesbaar zijn. Gebruik afbeeldingen, animaties en andere visuals om de inhoud opvallend te maken. Vermijd echter het gebruik van te veel grote bestanden, want die kunnen leiden tot trage laadtijden.

Gebruik ten slotte goede e-mail marketing software waarmee je open rates, doorklikpercentages en andere statistieken met betrekking tot e-mail campagnes kunt bijhouden. Dit geeft je waardevolle inzichten in wat de beste email lay-out is voor jouw doelgroep.

Benieuwd of onze werkwijze jou kan helpen?

Plan een gratis gesprek in om er samen achter te komen.

    Wet- en regelgeving rond email marketing

    Voordat je gaat mailen, moet je je bewust zijn van de wet- en regelgeving rond e-mail marketing. E-mail marketing is een inbound marketing strategie en valt onder direct marketing. Voor het verzamelen van gegevens die worden gebruikt voor direct mail marketing is een wettelijke grondslag vereist.

    Het is altijd belangrijk om ervoor te zorgen dat abonnees zich op je lijst hebben ingeschreven. Tijdens het inschrijven moeten ze toestemming gegeven om e-mails van je te ontvangen. Daarna kun je e-mails naar ze toesturen.

    Houd er rekening mee dat de wet- en regelgeving per land kan verschillen. Zodra je grensoverschrijdende abonnees gaat aantrekken, is het belangrijk om de regelgeving met betrekking tot direct marketing van dat land te onderzoeken en je daaraan te houden. Het niet naleven van deze wetten kan ervoor zorgen dat je een boete krijgt of dat er een andere straf wordt opgelegd.

    De AVG en Nederlandse wetgeving

    Zodra je aan de slag gaat met direct marketing sla je gegevens op. Je bewaart e-mailadressen, namen en soms ook andere gegevens zoals leeftijd, telefoonnummer of zelfs een adres. Soms komen er ook cookies aan te pas, waardoor je dus ook IP-adressen en locaties opslaat. 

    De AVG, ofwel de Algemene Verordening Gegevensbescherming, is sinds 25 mei 2018 in Nederland actief. Hierin zijn de belangrijkste regels voor de omgang met persoonsgegevens in Nederland vastgelegd. 

    De AVG is onderdeel van de General Data Protection Regulation (GDPR). De GDPR is de Europese regelgeving met betrekking tot gegevensbescherming en privacy in de EU en de Europese Economische Ruimte.

    Er zijn zes grondslagen opgenomen in de AVG:

    1. Je hebt toestemming van de persoon die je gaat mailen.

    2. Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken om een overeenkomst uit te voeren.

    3. Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken omdat je dit wettelijk verplicht bent.

    4. Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken om vitale belangen te beschermen.

    5. Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken om een taak van algemeen belang of openbaar gezag uit te oefenen.

    6. Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken om je gerechtvaardigde belang te behartigen.

    Bekijk de website van de autoriteit persoonsgegevens voor meer informatie en uitleg.

    Avg
    Gdpr

    CAN-SPAM Act

    De CAN-SPAM Act regelt commerciële e-mailberichten in de VS en stelt bepaalde eisen aan bedrijven, zoals:

    • Het identificeren als advertentie of reclame.

    • Het hebben van een geldig fysiek adres.

    • Het bieden van een manier om af te zien van het ontvangen van toekomstige e-mails.

    • Het niet gebruiken van misleidende onderwerpregels.

    Bekijk de website van de Federal Trade Commission voor meer informatie en uitleg.

    Privacy policies en uitschrijven

    Het is belangrijk dat je gebruikers een link geeft naar je privacybeleid voordat ze zich aanmelden. Zo weten zij hoe jij hun gegevens verwerkt en gebruikt, wie er toegang toe heeft en welke rechten zij hebben met betrekking tot deze gegevens.

    Tijdens het aanmelden moeten ze akkoord gaan met deze voorwaarden en toestemming geven om hun gegevens op te slaan, anders is inschrijven niet mogelijk.

    Je moet abonnees daarna een eenvoudige manier geven om zich uit te schrijven van je lijst. Daarmee melden ze zich af om nog e-mails van je te ontvangen. De mogelijkheid voor uitschrijven moet in de e-mail zelf staan, vaak in de footer. Zodra ze hierop klikken, moeten ze automatisch van je mailinglijst worden verwijderd.

    Dit zijn de basisprincipes van e-mail marketing die je in gedachten moet houden voordat je een e-mail campagne start.

    Ethische email marketing

    Het is niet alleen belangrijk om de wetgeving na te leven, maar ook om best practices te gebruiken als je een e-mail verstuurt. Zorg ervoor dat de inhoud relevant en interessant is voor je abonnees. Onnodige of irrelevante e-mails kunnen vervelend zijn, wat kan leiden tot afmeldingen of spamklachten.

    Het is ook belangrijk dat je de voorkeuren voor de e-mailfrequentie respecteert. Zorg ervoor dat je niet te veel e-mails verzendt. Abonnees moeten kunnen aangeven hoe vaak zij mail willen ontvangen en over welke onderwerpen. Zo ontvangen ze alleen content die aansluit bij hun interesses. De betrokkenheid onder je subscribers neemt hierdoor toe.

    Email marketing platformen en tools

    Een e-mail marketing platform is een krachtige tool die je bij alles kan helpen dat met e-mail marketing te maken heeft. Denk aan het verwerken van gegevens, ontwerpen van e-mails, het volgen van campagnes, automatiseren van sequences en nog veel meer.

    Er zijn ontzettend veel platformen beschikbaar. Zorg ervoor dat je alle plus- en minpunten van verschillende tools onderzoekt en afweegt. Welke e-mail marketing software het beste geschikt is voor jou, hangt af van je doelen, strategieën en tactieken.

    De juiste email service provider (ESP) kiezen

    Om e-mail marketing goed uit te voeren heb je een Email Service Provider (ESP) nodig. Om de beste provider te kiezen kun je het beste meerdere software vergelijken op onderstaande vijf punten:

    1. Certificering en veiligheid. Je moet er bij stilstaan dat je persoonsgegevens gaat opslaan. Deze wil je ten alle kosten veilig houden. Zorg ervoor dat de ESP die je kiest er alles aan doet om deze gegevens te beschermen.

    2. Opt-in formulieren. Ga na of de provider het mogelijk maakt om een opt-in formulier te ontwerpen en op je site en/of Social Media pagina’s te plaatsen. Dit maakt het een stuk eenvoudiger om gegevens te verzamelen en je e-maillijst te laten groeien.

    3. Personaliseren. Het personaliseren van berichten wordt steeds belangrijker. Door speciale tags in e-mails te gebruiken kun je een naam, laatst gekochte product of andere gegevens automatisch verwerken in e-mails.

    4. Automatisering van sequences. Uitgebreide e-mail software maakt het mogelijk om automatisering in te stellen op basis van acties die de ontvanger uitvoert. Openen ze de mail? Dan ontvangen ze binnen zoveel dagen de volgende mail. Openen ze de mail niet, dan ontvangen ze een reminder. En datzelfde kun je instellen voor als ontvangers op een specifieke link in je e-mail klikken of bijvoorbeeld je mail beantwoorden. Goede marketing automation kan je ontzettend veel tijd besparen. 

    5. A/B-testen. De mogelijkheid om verschillende e-mails te splittesten kan ontzettend handig zijn. Je kunt de ene helft van de ontvangers de ene mail sturen en de andere helft een mail met een andere onderwerpsregel, lay-out of afbeeldingen. Zo kun je bepalen wat het beste werkt voor jouw doelgroep.

    6. Analyses. Het is belangrijk om te bepalen hoe goed je campagnes presteren. Alleen dan is het mogelijk om te optimaliseren. Ga dus na op welke punten je feedback krijgt, zoals opening-rate, click-through rate (CTR), actieve abonnees, etc.

    Tot slot hangt er natuurlijk een prijskaartje aan ESP’s. Er zijn gratis software beschikbaar, maar deze bieden vaak veel minder mogelijkheden aan. Daarbij kun je bij een gratis versie vaak niet de logo’s van de Email Software Provider verwijderen, waardoor het er minder professioneel uitziet.

    Automatisering

    Automatisering bespaart tijd en vergroot de betrokkenheid onder je abonnees. Met marketing automation kun je vooraf e-mails opstellen en deze automatisch laten versturen wanneer aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Zo kun je automatisch een bedankmail sturen als iemand zich inschrijft of een aankoop doet.

    Automatisering gaat echter verder dan dat. Het is mogelijk om hele reeksen e-mails klaar te zetten die verstuurd worden naar aanleiding van een bepaalde actie. Opent de lezer mail 1? Dan krijgt hij of zij bijvoorbeeld 3 dagen later de volgende mail. Klikt de lezer op een specifieke link, dan krijgt hij of zij een volgende mail gerelateerd aan het onderwerp van die link etc.

    Het is echter belangrijk dat de automatiseringsregels goed doordacht zijn. Als iemand zich bijvoorbeeld uitschrijft van je mailinglijst, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat hij of zij geen mails meer ontvangt vanaf dat moment.

    Automatische e-mail marketing sequence
    Deze afbeelding van ActiveCampaign laat een automatische sequence zien op basis van de acties van de ontvanger.

    Analyse- en rapportagetools

    De beste E-mail Service Providers zullen gedetailleerde rapporten en analyses van je campagnes opgeven. Je kunt met deze gegevens aan de slag om campagnes te optimaliseren en zo je statistieken te verbeteren.

    Meest bekende ESP’s

    Binnen Nederland zijn de volgende ESP’s bekend en de moeite waard om te vergelijken als je overweegt om met e-mail marketing te beginnen.

    • ActiveCampaign (in Nederland verkocht door Mailblue). Een zeer uitgebreide en gebruiksvriendelijke e-mail marketing software met goede support. De prijs die je betaalt is afhankelijk van de grootte van je e-mail lijst.

    • Mailchimp. Meest bekende gratis e-mail marketing software. Stap over op een betaald abonnement voor meer opties en mogelijkheden.

    • Aweber. Een uitgebreide Engelse software met een gratis instapplan.

    • Sendinblue. De software is beschikbaar in verschillende talen, waaronder Engels, Duits en Portugees. Echter niet in het Nederlands. Ze hebben een gratis instapplan.

    Er zijn nog veel meer aanbieders beschikbaar. Doe goed onderzoek en kies voor een platform dat zowel nu als in de toekomst bij je past. 

    Je kunt beter direct een platform kiezen dat ook bestand is voor de toekomst. Zo hoef je maar één platform te leren kennen en heb je geen gedoe met het overzetten van gegevens.

    Email marketing succes meten

    De enige manier om het succes van je e-mail marketing campagnes te meten is door middel van statistieken. Deze geven inzicht in hoe succesvol elke e-mail campagne is, en ook op welke gebieden nog verbetering mogelijk is.

    Het analyseren van deze statistieken helpt je om te bepalen welke inhoud goed werkt voor je abonnees, welke onderwerpregels effectiever zijn of dat je e-mails op een ander tijdstip moet verzenden. Deze informatie kan vervolgens worden gebruikt om in de toekomst succesvollere campagnes op te zetten.

    Andere statistieken, zoals open-rate, click-through-rate (CTR), actieve abonnees, enz. helpen je verder te begrijpen hoe lezers met je e-mails omgaan en wie van hen het meest betrokken is. Met deze gegevens kun je de volgende campagnes afstemmen op de lezers die meer betrokken zijn bij je bedrijf.

    Ten slotte is het belangrijk om het uitschrijvingspercentage van elke e-mail campagne te analyseren. Dit geeft een indicatie van de toegevoegde waarde die je e-mails bieden en of je de inhoud die je stuurt al dan niet moet heroverwegen.

    Key performance indicators (KPI’s)

    Bij het meten van het succes van een e-mail marketing campagne zijn er verschillende Kritieke Prestatie Indicatoren (KPI’s) die je in de gaten moet houden. Veelgebruikte KPI’s zijn:

    • Open rate. Het percentage e-mails dat daadwerkelijk wordt geopend.

    • Click-through rate (CTR). Vanuit hoeveel van de geopende mails wordt op een link geklikt.

    • Unsubscribe rate. Hoeveel abonnees hebben zich afgemeld na het versturen van de e-mail.

    • Bounce rate. Het percentage e-mails van het aantal geopende e-mails waar niets mee wordt gedaan. Dus dat de ontvanger niet op een link klikt of een andere actie uitvoert vanuit de mail.

    • Actieve abonnees. Aantal abonnees dat regelmatig iets met ontvangen e-mails doet.

    A/B tests en optimalisaties

    Met A/B-testen of splittesten kun je twee verschillende versies van een e-mail campagne testen. Vervolgens is goed meetbaar welke versie beter presteert in termen van open-rate, click-through-rate (CTR) en conversies.

    Op basis van de resultaten van A/B-tests kun je toekomstige campagnes optimaliseren door de nodige wijzigingen aan te brengen. Denk bijvoorbeeld aan de (relevantie van de) inhoud, de onderwerpregel, tone of voice en timing.

    Resultaten analyseren van e-mailcampagnes

    Het is belangrijk om de resultaten van elke e-mail campagne goed meetbaar te maken om te kunnen analyseren. Zoek uit welke onderdelen van de campagne succesvol waren en welke verbeterd kunnen worden. Zo kun je toekomstige campagnes optimaliseren en de Return On Investment (ROI) verhogen.

    Vergeet niet dat e-mail marketing een langetermijnaanpak vereist voor succes. Je moet voortdurend je campagnes testen, nieuwe ideeën uitproberen en de resultaten meten om de ROI te kunnen verhogen.

    Strategie aanpassen o.b.v. data

    Door de resultaten van elke e-mail campagne te analyseren, kun je de strategie aanpassen. Zorg ervoor dat je altijd gegevens bijhoudt en deze gebruikt om toekomstige campagnes vorm te geven. Zo kun je meer succesvolle en gerichte campagnes creëren die de ROI na verloop van tijd verhogen.

    E-mailmarketing strategieën

    E-mail marketing is een krachtig instrument dat kan worden gebruikt om nieuwe klanten te werven, bestaande klanten te binden en de merkbekendheid te vergroten. Met de juiste strategieën en hulpmiddelen kan e-mailmarketing een integraal onderdeel worden van elke digitale marketing strategie.

    Drip campagnes en nurturing sequences

    Drip campagnes zijn een soort geautomatiseerde e-mail marketing campagne die kan worden gebruikt om prospects en klanten te voeden.

    Met drip campagnes kun je in verloop van tijd een reeks e-mails versturen, die worden geactiveerd door bepaalde acties of gebeurtenissen. Dit is de beste email strategie voor het inwerken en binden van klanten.

    Nurturing campagnes zijn vergelijkbaar met drip campagnes, maar zijn meer gericht op klantenbinding. Ze zijn er meestal op gericht klanten betrokken te houden bij een merk of bedrijf en hun loyaliteit op langere termijn te bevorderen.

    Re-engagement campagnes voor inactieve abonnees

    Re-engagement campagnes zijn bedoeld om inactieve abonnees of klanten die al een tijdje geen e-mail hebben geopend, terug te winnen. Dit type e-mail campagne bevat vaak incentives, zoals kortingen of freebies, die mensen aanmoedigen zich opnieuw bezig te houden met en te verdiepen in je producten of diensten.

    Dit soort campagnes kan worden gebruikt om oude contacten nieuw leven in te blazen en ze weer betrokken te maken bij je bedrijf. Je kunt deze campagnes ook gebruiken om feedback te verzamelen over waarom ze hun betrokkenheid zijn kwijt geraakt. Hier kun je toekomstige marketinginspanningen op aanpassen.

    E-mail marketing integrereren met andere kanalen

    E-mail marketing is een krachtig instrument, maar het kan nog effectiever zijn wanneer het wordt gecombineerd met andere digitale kanalen en internet marketing strategieën.

    Sommige E-mail Service Providers maken het mogelijk om zelf formulieren te maken en de gegevens hiervan in hun software te verwerken. Zo kun je gegevens verzamelen via Google Forms, advertenties op Social Media en andere platformen.

    Je kunt e-mail marketing ook integreren met Search Engine Optimization (SEO). Hiermee kun je onder andere een groter bereik halen en meer betrokkenheid creëren.

    Verderop in dit artikel vertellen we je meer over de integratie van e-mail marketing met Social Media en de integratie van e-mail marketing met SEO.

    Mobiele optimalisatie

    Net als voor SEO geldt dat mobiele optimalisatie een belangrijk onderdeel is van e-mail marketing. Steeds meer mensen maken gebruik van mobiele apps om hun inbox te openen en e-mails te lezen, erop te reageren of zelfs om vanuit promotionele mails aankopen te doen.

    Het belang van mobiel vriendelijke e-mailberichten

    Het belang van mobiel vriendelijke e-mails neemt alleen maar toe. Zonder mobiele optimalisatie zijn uw e-mailcampagnes misschien helemaal niet effectief.

    Uit het Nationaal E-mail Onderzoek van Frankwatching bleek al in 2019 dat 54% van de Nederlanders hun e-mail leest op mobiele apparaten. En uit onderzoek van Litmus blijkt dat 42% van de e-mails daadwerkelijk op mobiel worden geopend.

    Mobiele optimalisatie van e-mails is dus een absolute must.

    Open rate e-mails op verschillende apparaten
    Bron: Litmus Email Market Client Stats.

    Hoe maak je een e-mail mobiel vriendelijk?

    Onderstaande zeven tips helpen je om een e-mail mobielvriendelijker te maken. 

    1. Korte onderwerpsregel. Een mobiel scherm is klein en lange onderwerpsregels zullen dus afgebroken worden. Zorg voor een korte en krachtige onderwerpsregel die de ontvanger aanmoedigt om de mail te openen.

    2. Krachtige openingszin. De meeste mobiele e-mail apps laten een preview van de eerste zin zien. Zorg dat deze openingszin aansluit bij de onderwerpsregel om mensen nog meer aan te moedigen de mail te openen.

    3. Let op de tekstgrootte. Zorg ervoor dat de e-mail makkelijk leesbaar is op een mobiel apparaat zonder in te hoeven zoomen.

    4. Vermijdt kolommen. E-mails waar alle tekst netjes onder elkaar staat is veel makkelijker te lezen. Zet afbeeldingen tussen de tekst in plaats van ernaast en voorkomt het gebruik van tekst in meerdere kolommen.

    5. Houd rekening met laadtijd. Mensen lezen e-mails on-the-go en willen dus snel hun e-mail kunnen openen. Voorkom grote afbeeldingen en bijlages om de laadtijd van een e-mail te optimaliseren.

    6. Call-to-action. Pas een duidelijke call-to-action to in je e-mail. Het liefste in de vorm van een knop of duidelijk zichtbare link. Zorg dat er voldoende witruimte omheen is, zodat er makkelijk op kan worden geklikt.

    7. Landingspagina. Dat mensen hun inbox op een mobiel apparaat openen, betekent dat ze ook via hun mobiel op je website terecht zullen komen. Vergeet dus niet om de landingspagina die wordt gepromoot in de e-mail ook voor mobiel te optimaliseren!

    Responsieve email designs

    Moet je je dan alleen maar richten op mobiele apparaten? Nee, nog steeds wordt een groot deel van de e-mails ook op desktop geopend.

    Gelukkig bestaat er responsive design. Met een responsive lay-out zien je mails er op elk apparaat goed uit. De meeste aanpassingen worden al voor je doorgevoerd, maar met een uitgebreide ESP kun je per apparaat aanpassingen maken voor maximale controle.

    Responsive e-mail lay out
    Bron: Litmus artikel “Understanding Responsive and Hybrid Email Design”

    Emails testen op verschillende apparaten en email clients

    Zorg ervoor dat je mails altijd test voordat je ze naar je abonnees stuurt. Een e-mail die niet leesbaar is, rare tekens bevat, eruit ziet als spam of veel te kleine of te grote letters bevat zal geen goede resultaten opleveren.

    Voordat je e-mails verstuurt, is het dus belangrijk om ze te testen op verschillende apparaten en e-mail apps en programma’s. Verschillende e-mailprogramma’s zoals Gmail, Outlook en Apple Mail behandelen HTML-code verschillend en dit kan leiden tot onverwachte problemen bij de opmaak van je e-mails.

    Gelukkig hebben veel ESP’s tools waarmee je snel een testversie van je e-mail op verschillende apparaten en programma’s kunt bekijken. Tot slot bieden ze vaak de mogelijkheid om een testmail naar jezelf te sturen, die je op verschillende apparaten en programma’s kunt openen voor een reallife test.

    Onderwerpen schrijven voor emails

    Nu je de lay-out van je e-mail hebt en weet hoe je e-mails op verschillende apparaten kunt testen, is het tijd om na te denken over de onderwerpen van je e-mails.

    Je wilt inhoud schrijven die aantrekkelijk en relevant is voor je publiek. Dit kun je doen door je te richten op onderwerpen als:

    • Verhalen van klanten;

    • Nieuws uit de sector;

    • Tips en trics;

    • Product updates of nieuwe producten;

    • Promoties of speciale acties;

    • Trending topics in de branche;

    • Seizoenstips.

    Het belang van onderwerpregels

    Een onderwerpregel kun je zien als de eerste indruk. Het is het eerste wat mensen lezen als ze je e-mail in hun inbox zien. Het moet opvallen en hun aandacht trekken.

    Houd de onderwerpregel kort (50 tekens of minder) en to-the-point. Gebruik geen “spammy” woorden zoals ‘gratis’, ‘uiverkoop’ of ‘$$$’. Het gebruik van dergelijke termen kan je mails in de spambox van de ontvanger laten verdwijnen. Dat wil je uiteraard voorkomen.

    Effectieve onderwerpregels schrijven

    Het belangrijkste doel van een onderwerpregel is dat de ontvanger de e-mail opent. Het onderwerp moet dus interessant, boeiend en informatief zijn.

    We geven je hieronder vijf tips om een aantrekkelijke onderwerpsregel te schrijven voor je volgende e-mail.

    Tip 1. Personalisering

    Bedenk aan wat voor soort mensen je schrijft en personaliseer de onderwerpsregel zoveel mogelijk. De ontvanger krijgt hierdoor het gevoel dat je hem of haar als een individu ziet en dus niet naar de hele massa mailt.

    Het personaliseren van de onderwerpsregel kan op verschillende manieren. De meeste ESP’s bieden de mogelijkheid om tags in te voegen, zodat je bijvoorbeeld de voornaam van de ontvanger automatisch in kunt voeren.

    Een andere goede manier om te personaliseren is door naar de geschiedenis van de ontvanger te kijken. Heeft deze bijvoorbeeld recentelijk een product of dienst aangeschaft? Speel hier dan op in.

    Voorbeeld: Ik heb laatst een iPhone 13 gekocht. Een mail van de webshop kan hier met personalisatie goed op inspelen om mijn aandacht te pakken met een onderwerpsregel als: “Nu 50% korting op geselecteerde accessoires voor je nieuwe iPhone 13”

    Tip 2. Urgentie

    Het inspelen op de Fear Of Missing Out (FOMO) is een welbekende marketing strategie in de e-mail marketing. Termen en woorden als ‘Laatste kans’, ‘Nu’, ‘Nog 12 uur’ etc. zorgen ervoor dat mensen getriggerd worden.

    Ze willen die speciale aanbieding, unieke kans of tijdelijke actie niet mislopen. Dus openen ze je e-mail om te zien wat het inhoudt.

    Houd er rekening mee dat de urgentie natuurlijk wel echt moet zijn. Gebruik geen urgentie in je onderwerpsregel als de actie of aanbieding nog niet echt verloopt. Als ontvangers je mail lezen en er blijkt helemaal geen einde aan de actie te zitten, dan zullen ze zich eerder uitschrijven dan er actie op te ondernemen.

    Voorbeeld: Aan het einde van een abonnement heb je vaak de mogelijkheid om te verlengen. Een software provider kan hier op inspelen met een onderwerpsregel als: ‘Laatste 24 uur om je Adobe abonnement met speciale korting te verlengen’.

    Tip 3. Nieuwsgierigheid

    Het creëren van nieuwsgierigheid met de onderwerpsregel is ook een goede trigger om e-mails te laten openen. Stel bijvoorbeeld een intrigerende vraag of verwijs naar een geheim of mysterie.

    Pas ook hier weer op dat je geen misleidende onderwerpregel schrijft die verder niets te maken heeft met de inhoud van je bericht. Lezers openen de e-mail omdat ze geïnteresseerd zijn in wat je ze voorschotelt. Dan moet je dat ook wel aanbieden, anders is de kans groot dat ze zich eerder zullen uitschrijven.

    Voorbeeld: Een onderwerpsregel als “Hoe backlinks mij hielpen om een pagina van positie 23 naar positie 1 in Google te krijgen!” zal er zeker toe leiden dat geïnteresseerde ontvangers de mail willen openen. Je moet er dan in de mail wel voor zorgen dat je ook daadwerkelijk uitlegt hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.

    Tip 4. Relevantie

    We hebben al een paar keer laten vallen dat een onderwerpregel relevant moet zijn voor de inhoud van de e-mail. Als je aangeeft ergens informatie over te zullen geven, moet je dit ook doen.

    De onderwerpsregel van een e-mail moet echter niet alleen aansluiten bij de inhoud, maar ook bij de interesses van je publiek. Heb je een webshop die mode verkoopt, ga dan niet ineens aanbiedingen van vakanties sturen.

    Probeer met het verzenden van e-mails ook rekening te houden met de leeftijd, locatie en koopgedrag. Zo kun je de relevantie van e-mails verhogen en ervoor zorgen dat alleen geïnteresseerden ze openen.

    Tip 5. Power words

    Net als urgentie zijn power words ook een enorm krachtige manier om interesse te wekken. Woorden als “exclusief”, “verrassing”, “gratis” en andere woorden die de aandacht van mensen trekken zijn een effectieve manier om e-mails geopend te krijgen.

    Je moet er echter zuinig mee omgaan. Het gebruik van deze woorden in de onderwerpregel kan averechts werken, omdat de ontvangers het gevoel kunnen krijgen dat ze worden misleid om de e-mail te openen. Zorg er dus voor dat alles wat je schrijf in de onderwerpregel echt waar is en relevant is voor de inhoud van de e-mail.

    Bekijk hier een lijst met power words.

    Onderwerpen testen en optimaliseren

    Tot slot moet het testen en optimaliseren van onderwerpregels een integraal onderdeel zijn van je e-mail marketing strategie. Alleen met A/B-tests kun je erachter komen welke onderwerpregel het beste werkt voor een bepaalde doelgroep.

    Bedenk ook dat dezelfde onderwerpregel niet altijd even goed werkt op verschillende platformen (desktop vs. mobiel). Test verschillende versies om te zien welke beter presteert qua open-rate en click-through-rate. Zo kun je ervoor zorgen dat je e-mails stuurt met effectieve onderwerpregels die de juiste mensen bereiken.

    Email deliverability verbeteren

    Als je het effect van e-mail marketing wilt maximaliseren, dan is het belangrijk dat de e-mails hun ontvangers daadwerkelijk bereiken. Daarom moet je ervoor zorgen dat e-mails correct worden afgeleverd.

    Factoren die deliverability beïnvloeden

    Er zijn een aantal punten die de afleverbaarheid van e-mails kunnen beïnvloeden:

    • Afzenderreputatie. De afzenderreputatie wordt in de loop van tijd opgebouwd. Hoe beter je maillijst en de kwaliteit van je inhoud is, hoe beter je reputatie. Onderstaande punten hebben ook betrekking op je reputatie.

    • Verzendingsfrequentie. Te veel e-mails versturen kan je ontvangers overweldigen waardoor ze zich willen uitschrijven van je maillijst. Het kan ook een trigger activeren bij mailbox providers om je e-mails als spam te markeren. Probeer ook regelmaat te verwerken. Je kunt beter wekelijks 1 e-mail sturen, dan de ene week 3 mails en de andere week geen.

    • Verzendingsvolume. Te veel e-mails tegelijk versturen kan problemen veroorzaken met de e-mailserver. Probeer de mailings te spreiden om overbelasting te voorkomen en niet gemarkeerd te worden als spammer.

    • Kwaliteit en inhoud. Er wordt gelet op de hoeveelheid afbeeldingen die je gebruikt in vergelijking met tekst. Verder zullen HTML-codeerfouten en e-mails die te veel links bevatten ook een lagere score krijgen en eerder in een spambox dan in een inbox belanden.

    Het is belangrijk om deze factoren steeds in het oog te houden en ervoor te zorgen dat je binnen redelijke grenzen blijft.

    E-mailverificatie

    E-mailverificatie is een proces dat de afzender van mailings verifieert. Het zorgt ervoor dat e-mails niet worden verzonden door vervalste of ongeldige e-mailadressen. Dit maakt het moeilijker voor spammers om ongewenste e-mails te versturen, waardoor de kans toeneemt dat je e-mails de ontvangers bereiken en niet in de spamfolder belanden.

    Een e-mail verificatiedienst kan een e-mailadres vergelijken met een database van geldige adressen en een resultaat terugsturen dat aangeeft of het al dan niet geldig is. Het helpt bedrijven om ervoor te zorgen dat de e-mails die zij versturen legitiem zijn. Het helpt ontvangers ook om een goede e-mail te herkennen en beter te kunnen onderscheiden van spam e-mails.

    Het effectief toepassen van e-mailverificatie is een essentiële stap in je e-mail marketingstrategie. Het helpt de deliverability te verbeteren en het vertrouwen van de klant te vergroten. Het zal leiden tot hogere open- en doorklikpercentages en uiteindelijk tot meer conversies.

    Deliverability verbeteren

    Naast e-mailverificatie zijn er nog andere punten die je kunt toepassen om de deliverability van je e-mails te verbeteren, zoals:

    1. Zorg ervoor dat alle contactinformatie up-to-date en accuraat is.

    2. Monitor afmeldingen en bounces om een gezonde lijst te garanderen.

    3. Gebruik verificatieprotocollen zoals DKIM (Domain Keys Identified Mail) en SPF (Sender Policy Framework).

    4. Wees bewust van de anti-spam wetgeving en voorschriften in de landen waar je e-mails verstuurt.

    5. Test alle e-mail elementen voordat je een e-mail campagne uitstuurt, inclusief onderwerpregels, afbeeldingen, links enz.

    Spam triggers voorkomen

    Hieronder volgt een lijst met punten die spam triggers kunnen activeren:

    • Overmatig gebruik van hoofdletters, interpunctie en emojis in onderwerpregels.

    • Het gebruik van bepaalde woorden en zinnen zoals: “gratis”, “garantie”, of “risicovrij”.

    • Te veel links, afbeeldingen of bijlagen.

    • E-mails sturen naar een gekochte of gehuurde lijst met contacten, die dus niet 

    akkoord zijn gegaan met jouw privacy voorwaarden.

    Zorg ervoor dat bovenstaande punten niet op jouw e-mails van toepassing zijn om te voorkomen dat spam triggers worden geactiveerd.

    Deliverability problemen monitoren

    Het is essentieel om eventuele deliverability problemen van e-mails in de gaten te houden. De meeste marketing automation software biedt de mogelijkheid om dit te monitoren. 

    Met deze gegevens kun je inzien waarom bepaalde e-mails als spam werden gemarkeerd of uit de mailbox van de ontvangers werden teruggestuurd. Aan de hand hiervan kun je maatregelen en je toekomstige e-mail marketing campagnes verbeteren.

    Social media en email marketing integreren

    E-mail marketing is een geweldige manier om klanten op de hoogte en betrokken te houden, maar het is niet het enige beschikbare platform. Je kunt ook sociale media gebruiken om klanten te bereiken en relaties op te bouwen.

    Door e-mail marketing te integreren met andere platformen zoals Facebook, Twitter of Instagram kun je het bereik vergroten en de betrokkenheid maximaliseren.

    Er zijn verschillende manieren om e-mail marketing met Social Media te integreren, zoals:

    • Je kunt de inhoud van e-mail campagnes hergebruiken door deze te delen op Social Media.

    • Plaats afbeeldingen of video’s met betrekking tot een aankomend evenement op Social Media waarvoor mensen zich kunnen inschrijven via je e-maillijst.

    • Voeg links in je e-mails toe naar je Social Media accounts om lezers aan te moedigen je accounts te volgen, liken of te delen.

    Door e-mail marketing te combineren met Social Media kun je ervoor zorgen dat je bericht direct meer mensen bereiken en meer conversies opleveren.

    SEO en email marketing integreren

    Een andere manier om de impact van e-mail campagnes te maximaliseren is door het met zoekmachine optimalisatie (SEO) te combineren. Je kunt belangrijke pagina’s optimaliseren, zodat deze beter ranken in Google.

    Relevante pagina’s met veel bezoekers zijn ideaal om met opt-in formulieren aan de slag te gaan. Maak bijvoorbeeld een e-book over het onderwerp van de pagina dat mensen kunnen ontvangen als ze zich inschrijven. Of geef een korting op het specifieke product dat op de pagina wordt verkocht.

    Er zijn nog veel meer mogelijkheden om SEO en e-mail marketing te integreren, zoals:

    • Je kunt de inhoud van e-mail campagnes hergebruiken als blog posts.

    • Link vanuit een e-mail naar je website om meer bezoekers te krijgen.

    • Vraag je lezers om posts van je website te delen op hun Social Media kanalen voor een groter bereik.

    • Vraag om reviews en beoordelingen om meer autoriteit of vakkundigheid uit te stralen.

    Lees verder in onze gids “Waarom SEO en e-mail marketing combineren” om nog meer voordelen, tactieken en tips te ontdekken.

    Recente email marketing trends

    E-mailmarketing is een beproefde communicatiemethode. De laatste jaren zijn er echter veel trends ontstaan waarvan marketeers zich bewust moeten zijn om voorop te blijven lopen.

    Een van de huidige strategieën hebben we reeds besproken, namelijk de integratie met andere kanalen zoals Sociale Media, SEO of SMS-berichten.

    Door de nieuwste trends op het gebied van e-mail marketing te begrijpen en te implementeren kun je campagnes effectiever maken dan ooit tevoren.

    Enkele huidige e-mail marketingtrends zijn:

    • Interactieve e-mails met animaties, carrousels, polls en meer.

    • Het gebruik van AI en machine learning voor personalisering, segmentering en voorspellende analyses.

    • Microsegmentering van klanten in strak gedefinieerde lijsten op basis van hun voorkeuren.

    We zullen deze trends hieronder verder toelichten.

    Interactieve emails

    Interactieve e-mails zijn een geweldige manier om lezers te betrekken en hen sneller tot actie aan te zetten. Door elementen als animaties, carrousels, polls of enquêtes in je e-mail campagnes op te nemen, kun je een meeslepende ervaring creëren die klanten betrokken houdt.

    Artificial intelligence en machine learning

    Artificial Intelligence (AI) en machine learning kunnen worden gebruikt om e-mails te personaliseren, klanten te segmenteren op basis van hun gedrag en hun acties te voorspellen.

    Voorspellende analyses maken inzichtelijk wanneer klanten het meest waarschijnlijk een e-mail zullen openen of zullen converteren. De technologie helpt marketeers effectievere campagnes op te zetten door ervoor te zorgen dat de juiste berichten op het juiste moment naar de juiste mensen worden gestuurd.

    Volgens de nieuwste trends kun je inmiddels ook gebruik maken van AI om e-mails voor je te schrijven. Hoewel er zeker nog revisie en begeleiding nodig is, kan het een groot deel van het werk uit handen nemen.

    Microsegmentering

    We hebben het eerder al over segmenteren gehad. Segmenteren is het opdelen van abonnees in groepen op basis van data die je van ze hebt. Microsegmentatie gaat nog een stapje verder. Het is het verdelen van klanten in zeer specifieke groepen op basis van hun interesses, voorkeuren en koopgedrag.

    Neem bijvoorbeeld weer Zalando. Zij zullen hun abonnees onderverdelen in diegene die geïnteresseerd zijn in dames- of herenmode. Maar ze kunnen dit nog verder segmenteren, bijvoorbeeld voor abonnees die specifiek geïnteresseerd zijn in jurken of zwangerschapskleding.

    Met microsegmentatie kun je er dus nog beter voor zorgen dat e-mails de juiste mensen bereiken. Je e-mails zullen altijd inhoud bevatten die relevant zijn voor elke individuele klant. Je kunt hiermee de betrokkenheid maximaliseren, relaties met klanten opbouwen en conversies verhogen.

    Voorbereiden op toekomstige trends

    Een trend die pas sinds het afgelopen jaar om de hoek is komen kijken is voice-activated technology in e-mails. Het kan gebruikt worden voor call-to-actions (CTA’s). Een gebruiker hoeft dan niet op de button of link te klikken, maar kan de actie uit te voeren door tegen zijn of haar telefoon of computer te praten.

    De mogelijkheid voor Voice Activated Call To Actions (VACTA’s) is nog niet in alle platformen geïntegreerd. Als marketeer zal je ook goed onderzoek moeten doen of dergelijke call-to-action goed worden opgenomen onder je doelgroep, voordat je besluit deze te implementeren.

    Een samenvatting

    Als je met e-mail marketing aan de slag wil gaan is het verstandig om direct te investeren in een e-mail marketing software. Zo’n tool zal je helpen om opt-in formulieren te maken en te implementeren op je website en Social Media kanalen. De gegevens worden dan ook direct verwerkt.

    Zorg er altijd voor dat je abonnees toestemming geven om e-mails te ontvangen, waarbij ze akkoord gaan met je privacy policy. En houd ook rekening met andere wet- en regelgeving.

    De content die je vervolgens gaat verspreiden in je e-mails moet aansluiten bij de verwachtingen van je abonnees. Blijf met de informatie dicht bij je bedrijf, product of dienst, zodat lezers niet in verwarring raken en zich hierdoor eventueel afmelden van je lijst. Maak verder gebruik van segmentatie om abonnees specifiek te informeren over de onderwerpen waar ze geïnteresseerd in zijn en val ze niet lastig met andere onderwerpen.

    Vergeet niet dat de onderwerpregel van je e-mails een van de belangrijkste punten is. Deze moet de lezer aanspreken en aanzetten om de e-mail te openen en verder te lezen. Maak gebruik van urgentie, power words of wek nieuwsgierigheid om de open-rate te verbeteren.

    Maak gebruik van drip campagnes en nurtering sequences om de betrokkenheid van abonnees te verhogen. Hoe meer betrokken mensen raken bij jou, je bedrijf of je product, hoe groter de kans is dat ze uiteindelijk converteren.

    Het gaat erom dat je campagnes goed presteren. Om na te gaan hoe je campagnes presteren is het belangrijk om ze goed meetbaar te maken, data te verzamelen en te analyseren. Ga na hoe actief je abonnees zijn, wat de open-rate en de CTR is en hoeveel mensen de mails wel openen, maar er vervolgens niets mee doen. Het zijn allemaal KPI’s die je helpen om je campagnes in de toekomst te verbeteren.

    Je kunt gebruik maken van splittesting om verschillende tactieken uit te proberen. Reageert jouw publiek bijvoorbeeld beter op urgentie of op nieuwsgierigheid? Werkt een rode call-to-action button beter of een gele? Met A/B tests kun je de resultaten van e-mail marketing echt optimaliseren tot in de puntjes.

    Het is belangrijk om te onthouden dat de meeste mensen hun mail openen op hun mobiele apparaat. Zorg er dus voor dat je mails goed leesbaar zijn op alle apparaten met een voldoende groot lettertype, een enkele kolom en geoptimaliseerd gebruik van afbeeldingen.

    Voorkom dat je spam filters activeert. Verstuur op regelmatige basis e-mails, voorkom spammy onderwerpregels en implementeer niet te veel afbeeldingen en links. E-mails die niet in de inbox terecht komen leveren namelijk niets op en je moet er dus alles aan doen om dit te voorkomen.

    Tot slot kun je overwegen om e-mail marketing te implementeren met Social Media of SEO. Je kunt zo nog meer betrokkenheid genereren, een groter bereik behalen en meer conversies stimuleren.

    Houd altijd relevante ontwikkelingen in de gaten om voorop te blijven lopen op je concurrentie en nog meer voordeel te halen uit e-mail marketing.

    Een groter publiek bereiken met Leadi

    Wil jij je bedrijf onder een groter publiek zichtbaar maken? Wil jij meer bezoekers op je website? En wil jij een betere conversieratio behalen en meer omzet genereren? Dan staat Leadi voor je klaar.

    Als online marketing bureau, gespecialiseerd in SEO & SEA, kunnen wij je op alle onderdelen van website zichtbaarheid ondersteunen. Met onze unieke werkwijze zit je overigens nooit vast aan dure abonnementen waar je niet onderuit kunt. We werken met kortstondige sprints en je bepaalt zelf wanneer je welke sprint inzet.

    Bekijk direct al onze sprints of neem via onderstaand formulier contact met ons op.

      Neem contact op