Wat is een landingspagina? Waarom heb je een landingspagina nodig? Verschillende typen landingspagina's Hoe maak je een goede landingspagina? #11 Tips voor de perfecte landingspagina Methodes om landingspagina's te maken Landingspagina's laten maken

Een landingspagina kan gebruikt worden in allerlei campagnes. Stuur je een nieuwsbrief uit en wil je dat lezers een specifieke actie ondernemen? Dan gebruik je een landingspagina. Adverteer je en wil je dat geïnteresseerden direct contact met je opnemen? Dan is een landingspagina ook een uitkomst.

Uiteindelijk draait een landingspagina om één ding: conversie. Dit kan een aankoop, aanvraag, download of belletje betekenen.

In dit artikel lees je hoe je de perfecte landingspagina maakt, zodat zoveel mogelijk bezoekers tot conversie overgaan.

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een pagina waar een bezoeker op terecht komt, die geheel op zichzelf staat, en één specifiek doel dient.

De pagina dient ter opvolging van een belofte die je in eerdere content gedaan hebt. Het is voor de bezoeker de volgende stap in het worden van een klant.

Een bezoeker komt doorgaans via een advertentie of een andere vorm van promotie op jouw landingspagina terecht. Een goede landingspagina overtuigt de bezoeker vervolgens dat het zin heeft om zijn/haar persoonlijk gegevens achter te laten in ruil voor wat je aanbiedt.

In een normale marketingmix heeft een bedrijf meerdere landingspagina’s met ieder een verschillende “aanbieding” voor een verschillende campagne of doelgroep. Landingspagina’s zijn perfect om je doelgroep te segmenteren en een pagina te laten zien die aansluit op de behoefte van dat segment.

Waarom heb je een landingspagina nodig?

Landingspagina’s zijn ontworpen om één doel te vervullen. De bezoeker wordt hiertoe aangezet door iets wat ook wel de call-to-action (CTA) wordt genoemd.

Deze focus zorgt ervoor dat een landingspagina de beste optie is om zoveel mogelijk bezoekers aan te zetten tot conversie. Dit verlaagt de kosten per lead en kosten per aankoop.

Je hebt een mooie website en werkt hard aan je social media profielen. Veel bedrijven zien dit als voldoende. Maar als je bezoekers niet precies laat zien waar ze naar zoeken, of ze niet aanzet tot actie, zal al deze moeite amper omgezet worden in verkoop.

Een landingspagina is een goede manier om je SEO te verbeteren, meer verkeer te genereren en je merk verder op te bouwen. Daarnaast is het erg effectief om te gebruiken in combinatie met advertenties.

Waarom gebruikt dan niet ieder bedrijf landingspagina’s? Er lijkt een verkeerd beeld te bestaan over landingspagina’s. Namelijk, dat ze moeilijk te onderhouden zijn.

Dit is gelukkig niet waar, want een effectieve landingspagina gaat meer over de bezoeker datgene tonen wat hij zoekt, en minder om hoe gelikt de pagina er uit ziet.

Waarom kan ik niet gewoon de homepagina laten zien?

Het is goed om verkeer naar je homepagina te krijgen, maar een landingspagina resulteert eerder in een conversie. De homepagina bevat doorgaans veel informatie en wordt gebruikt om te navigeren naar de rest van de website.

Hierdoor is de homepagina niet gericht op één specifiek doel, maar wordt de pagina gebruikt om algemene informatie over het bedrijf te verschaffen.

Als iemand één specifieke dienst zoekt en je biedt deze naast vijf andere diensten op de homepagina aan, dan is de kans groot dat de bezoeker niet converteert. De bezoeker ziet jou niet als een specialist in datgene wat hij zoekt, of vindt je aanbod misschien te verwarrend.

Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat door alle navigatieopties, de bezoeker nooit tot conversie overgaat. Hij wordt simpelweg niet genoeg aangezet tot conversie.

Verschillende typen landingspagina’s

Er zijn verschillende typen landingspagina’s. Ieder type dient een ander doel en wordt in een andere fase van de klantreis getoond.

Verkoop pagina

Een verkoop pagina is het moeilijkste om te maken. Deze pagina’s dienen om de bezoeker direct aan te zetten tot aankoop of een aanvraag, en draait niet alleen om het verzamelen van een lead. Je gebruikt gebruik deze aan de onderkant van de marketingfunnel.

Het maken van een verkoop pagina vereist een goed begrip van de behoeftes en pijnpunten van de bezoeker. Daarnaast moet je goed weten in welke fase van de klantenreis de bezoeker zich bevindt.

In deze fase is het belangrijk om verkoopstrategieën in het ontwerp en de tekst te integreren.

De lengte van de pagina hangt af van wat je probeert te verkopen. Een dure dienst vereist meer informatie en overtuiging dan een goedkoop product. Ondanks de lengte moet de pagina uiteindelijk leiden tot die aankoop of aanvraag.

Een voorbeeld van een verkoop landingspagina.

Lead generatie pagina

Een lead generatie pagina is bedoeld om informatie van de bezoeker te verzamelen door middel van een formulier. Er zijn allerlei soorten lead generatie pagina’s, maar deze worden doorgaans gebruikt in het midden van de marketing funnel.

Op dit punt is de bezoeker je aanbod aan het beoordelen en overweegt hij om meer te weten te komen. Als de bezoeker zijn informatie achterlaat komt hij doorgaans in jouw e-mail marketing systeem terecht, waarna je de klant verder kan opwarmen.

De pagina laat zien wat de voordelen zijn van jouw aanbod voor de klant. Tegelijkertijd vraag je de bezoeker om actie te ondernemen en informatie achter te laten.

Let er op dat je op deze pagina het formulier simpel houdt. Een uitgebreid formulier schrikt de bezoeker af. Vraag bijvoorbeeld alleen om een e-mailadres. Niets meer.

Click-through pagina

Op een click-through pagina wordt geen formulier gebruikt. Het doel van de pagina is om een bezoeker door te laten klikken naar de pagina waar je bezoeker uiteindelijk naartoe wil sturen.

Denk aan een pagina waarbij je een product aan een winkelwagen kan toevoegen, of direct door kan klikken naar het bestelscherm.

Deze pagina’s hebben meestal alleen een simpele en duidelijke uitleg nodig over waar de bezoeker zich bevindt, wat hij heeft “gevonden” en een duidelijke, sterke call-to-action knop naar de uiteindelijke bestemmingspagina.

Squeeze pagina

Een squeeze pagina wordt, net als een lead generatie pagina, gebruikt om data van de bezoeker te verzamelen. Waar een lead generatie pagina meestal in het midden van de funnel wordt gebruikt, is een squeeze pagina toepasbaar in de top van de funnel.

Het enige doel van een squeeze pagina is om e-mailadressen te verzamelen om zo potentiële leads aan een algemene mailing lijst toe te voegen.

De squeeze pagina is een korte en simpele landingspagina met een sterke titel en weinig content. Een korte call-to-action toont duidelijk welke actie de bezoeker moet ondernemen.

Naast de CTA is het ook belangrijk om een volgende stap, na het invullen van het e-mailadres, toe te voegen. Vergeet ook niet een optie toe voegen om de pagina te verlaten als de bezoeker geen actie wil ondernemen.

Viral landingspagina

Het doel van een viral landingspagina is om meer bekendheid voor een merk te genereren. Er zullen subtiele links naar de website verwerkt zijn in de pagina, maar het hoofddoel is dat de bezoeker de pagina deelt.

Om de bezoeker de pagina te laten delen is het belangrijk om interessante of vermakelijke content op de pagina te plaatsen. De pagina kan tekst, afbeeldingen, video’s, games of andere interactieve media bevatten.

Zolang het voor de bezoeker waarde heeft om te delen en delen makkelijk wordt gemaakt dient de viral landingspagina zijn doel.

Splash pagina

Een splash pagina is een simpele pagina die als doel heeft om een simpele verificatie te doen of vraag beantwoord te krijgen.

Denk bijvoorbeeld aan een landingspagina waar om je leeftijd gevraagd wordt, voordat je door mag gaan. Een ander voorbeeld is een pagina waar je de taal van de website kiest voordat je wordt doorgestuurd.

Microsite

Een microsite is een kleine website. Deze website maak je voor een specifieke campagne of met één gericht verkoop doel.

Het is uitgebreider dan een enkele pagina, maar het is nog steeds een soort landingspagina. Het is namelijk apart gemaakt voor één specifiek onderdeel van de verkoop en marketing inzet.

Microsites werken vaak samen met online advertenties of tv campagnes. Denk bijvoorbeeld aan een microsite om een nieuwe auto te introduceren. Aan één pagina heb je dan niet genoeg, waardoor een microsite met met meerdere pagina’s uitkomst biedt.

Hoe maak je een goede landingspagina?

Een goede landingspagina sluit aan op wat je de bezoeker hebt beloofd. Er is namelijk een reden dat de bezoeker op de pagina terecht is gekomen. Je hebt een belofte gedaan en de bezoeker heeft interesse.

Iedere goede landingspagina voldoet aan een aantal simpele voorwaarden:

  1. Focus op het aanbod, niet op het bedrijf.

  2. Focus op één aanbod en het doel – geen afleidingen.

  3. Het formulier is simpel – en daardoor effectief.

  4. De landingspagina spreekt een specifiek publiek aan.

  5. De pagina verzamelt specifieke informatie van de bezoeker.

  6. Het geeft iedere aanbieding een “thuis”.

  7. De pagina heeft een bedank pop-up of sectie.

  8. De pagina verwijst naar meer vergelijkbare content nadat het doel is volbracht.

Hoe vertaal je bovenstaande onderdelen naar een goed design, overtuigende copywriting en een technisch correcte landingspagina?

Design

Een goed ontworpen landingspagina richt de aandacht op één doel: converteren. Elk onderdeel van het design moet hieraan bijdragen, laat al het andere weg.

Structuur

Als je iets gratis weggeeft kun je de structuur nog verder versimpelen, maar een goede landingspagina bevat in ieder geval de volgende elementen:

  1. Een titel – die gelijk duidelijk maakt wat iemand krijgt bij een aankoop of het achterlaten van de gegevens.

  2. Een duidelijke call-to-action – die precies uitlegt wat je krijgt als je de actie uitvoert.

  3. Social proof – wat direct aangeeft dat anderen blij zijn met jouw product of dienst. Gebruik bijvoorbeeld relevante statistieken, een portfolio, case studies, logo’s van klanten, reviews of vermeldingen via bekende mediakanalen.

  4. Extra informatie – als je iets gratis aanbiedt kun je dit waarschijnlijk achterwege laten. Verkoop je iets, dan is extra achtergrondinformatie over het product, het bedrijf of jou nodig vertrouwen te winnen. Zorg ervoor dat je alles benoemt wat een mogelijke klant zou willen weten. Hoe duurder jouw product of dienst, hoe meer informatie er nodig is.

  5. Laatste call-to-action – hetzelfde als eerder, simpeler of vanuit een andere invalshoek.

  6. Optioneel: exit intent popup – een popup die verschijnt zodra de bezoeker de pagina dreigt te verlaten.

Layout

Als je de layout van een landingspagina gaat maken, houd dan de volgende punten in gedachten:

  • De belangrijkste informatie zit boven “de vouw” (above the fold) – voorkom dat een bezoeker moet scrollen om de belangrijkste informatie te vinden.

  • Voer een “blink test” uit op je pagina – de bezoeker moet de hoofdboodschap tot zich nemen voordat ze knippert met haar ogen (b.v. in minder dan vijf seconden).

  • Gebruik witruimte – zo blijft de bezoeker betrokken, geconcentreerd en dit helpt haar om de boodschap te begrijpen.

  • Schrijf met lijsten en korte paragrafen – dit maakt de tekst makkelijk te verwerken.

  • Probeer belangrijke tekst in een F-patroon te tonen – de meeste mensen scannen pagina’s in een F-vorm. Werk met deze flow om bezoekers naar de hoofdpunten te verwijzen, zodat ze converteren.

Kleuren

Het design van een landingspagina – inclusief de kleuren – moet overeen komen met de website. Bezoekers moeten je merk herkennen, zodat ze je vertrouwen.

Bepaalde elementen moeten goed contrasteren, zodat ze opvallen. Denk hierbij aan je call-to-action knop en het formulier.

Afbeeldingen en video’s

Als je afbeeldingen toevoegt aan een landingspagina is het belangrijk om de volgende vragen te beantwoorden:

  • Wat is de doelgroep?
    Hoe ziet jouw buyer persona er uit? Hoe is hij of zij? Hoe kleedt hij/zij zich? Waar is de doelgroep in geïnteresseerd? De antwoorden op deze vragen zijn belangrijk. Als je afbeeldingen gebruikt zal de doelgroep zich daarin moeten herkennen.

  • Waar moet de bezoeker op de landingspagina kijken?
    Als bezoekers een formulier moeten invullen, denk dan na over een afbeelding die de aandacht naar het formulier brengt.

  • Versterkt dit de boodschap?
    Ieder element op de landingspagina dient één doel. Omdat een afbeelding een van de eerste dingen is die de bezoeker ziet, moet het duidelijk maken wat de bezoeker kan verwachten van de pagina. Zorg ervoor dat een afbeelding waarde toevoegt.

Call-to-action

De call-to-action (CTA) zet de bezoeker aan tot actie. Een goede call-to-action knop ontwerp je met de volgende voorwaarden in het achterhoofd:

  • Geef de CTA een opvallende en contrasterende kleur;

  • Focus de tekst in de CTA op het voordeel voor de bezoeker;

  • Kom gelijk ter zake – gebruik maximaal vijf woorden;

  • Vertel de bezoeker wat hij moet doen door een werkwoord te gebruiken, b.v. klik of download;

  • Maak de knop groot genoeg om op te vallen;

  • Zorg voor ruimte rond de knop;

  • Plaats de CTA op een plek waar de ogen van de lezer automatisch naartoe gaan;

  • Test de vorm, test de tekst, test alles wat je maar kan testen.

Copywriting

Als het design goed zit komt het belangrijkste onderdeel, copywriting. Een landingspagina zonder goede tekst zal niet converteren. Het doel is om tegelijkertijd meeslepend, meeslepend, sympathiek, beknopt, effectief, betrouwbaar en informatief te zijn.

De hoofdzaken

Elke landingspagina moet tekstueel een aantal hoofdzaken bevatten. De hoofdzaken zijn het pijnpunt van je persona, de oplossing voor dat pijnpunt, hoe je oplossing werkt (eigenschappen), hoe deze oplossing de situatie gaat verbeteren (voordelen) en bewijs dat het werkt (social proof).

  • Het pijnpunt
    Het pijnpunt waar de tekst op focust moet het pijnpunt zijn wat jouw aanbod oplost. Probeer niet te negatief te schrijven, maar ga wel echt in op het probleem waar jouw persona tegenaan loopt. Door empathie kun je goed vertrouwen opbouwen. Als de bezoeker weet dat je zijn probleem begrijpt, dan is de kans groter dat hij jouw oplossing vertrouwt.

  • De oplossing
    De oplossing voor het pijnpunt is wat jij aanbiedt in ruil voor wat je van de bezoeker wil. Dit kan bijvoorbeeld informatie of geld zijn. Geef duidelijk aan hoe jij het probleem gaat oplossen door middel van jouw oplossing.

  • Eigenschappen
    De oplossing alleen is soms niet genoeg om te converteren, dus moet je benoemen wat er allemaal bij de oplossing inbegrepen is. Verkoop je een cursus, wat zijn dan de onderwerpen/hoofdstukken die je gaat behandelen? Bied je een dienst aan, wat kunnen klanten dan verwachten? Geef een potentiële lead alle informatie die nodig is om een beslissing te maken.

  • Voordelen
    De copywriting moet veelal over de voordelen voor de gebruikers gaan. Dit is namelijk waar het echt op gaat – wat zit er in hen in? Eigenschappen vertellen wat er in je aanbod zit, voordelen vertellen hoe de situatie verbeterd wordt als gevolg van jouw oplossing. Voordelen geven een duidelijk beeld van hoe het leven van jouw klant wordt door jouw aanbod.

  • Social proof
    Je kan talloze eigenschappen en voordelen benoemen, maar de bezoeker gelooft het alleen als je deze claims kan onderbouwen. Dit doe je met social proof. Toon logo’s van bedrijven waar je mee gewerkt hebt, laat case studies zien van eerdere succesvolle projecten, toon betrouwbare reviews van oud-klanten of laat belangrijke statistieken zien over jouw product. Mensen willen zien dat anderen ook voordeel hebben gehad van jouw oplossing. Door middel van social proof toon je bewijs zonder zelf iets te zeggen.

Neem bezwaren vooraf weg

Het is belangrijk om bezwaren vooraf weg te nemen, door goede copy te schrijven. Zo kun je teksten schrijven die aanzetten tot conversie!

Zodra alle hoofdzaken in de tekst zijn meegenomen moet je jezelf verplaatsen in het hoofd van jouw prospect. Wat zouden bezwaren of vragen kunnen zijn die er bij het bekijken van de pagina naar boven komen? Het zou kunnen dat je bepaalde claims verder moet onderbouwen.

Bekijk ieder gedeelte van je pagina kritisch (of vraag een vriend om te helpen), zodat je ieder mogelijk bezwaar hebt getackeld. Krijg je vragen nadat mensen je landingspagina hebben gezien? Gebruik dit dan om de tekst nog beter te maken.

Bouw vertrouwen op

Stel dat je een landingspagina leest van een bedrijf dat claimt “ons product helpt al 1000 mensen en het helpt jou misschien ook!”. De kans is groot dat je verder zoekt naar een bedrijf wat jou zeker kan helpen. Het doel is om vertrouwen op te bouwen tussen jou en de bezoeker. Dit doe je door over te komen als een autoriteit binnen jouw vakgebied.

Naast het gebruik van social proof, kun je vertrouwen opbouwen door:

  • Op een manier te schrijven zoals je klanten in het echt ook aan zou spreken.

  • Statistieken te gebruiken die je boodschap onderbouwen.

  • Case studies te gebruiken met klanten die lijken op jouw doelgroep.

  • Wees herkenbaar. Toon bezoekers dat je menselijk bent door fouten toe te geven, en open en eerlijk te zijn. Het is belangrijk dat je alleen praat over relevante onderwerpen die samenhangen met de problemen van de klant.

Gebruik “click-triggers”

Een click-trigger gebruik je om het laatste stukje twijfel weg te nemen bij de bezoeker, vlak voor de conversie. Dit is een stuk tekst wat net naast of boven je CTA staat en de prospect een laatste zetje in de goede richting geeft.

Je kan hierbij denken aan:

  • Makkelijk uitschrijven;

  • Een citaat van een blije klant;

  • Een speciale aanbieding;

  • Geld-terug-garantie;

  • Andere creatieve oplossingen.

Technisch

Afhankelijk van hoe je de pagina opbouwt heb je verstand nodig van HTML, of page-builders als Unbounce of Instapage. Zorg er in ieder geval voor dat je onderstaande onderdelen niet vergeet bij het opzetten van je pagina:

  • Test met een HTML-validator
    Gebruik een HTML markup validator als W3C Markup Validation Service om fouten uit de code te halen. Als je pagina goed gecodeerd is zal hij makkelijker scoren in Google en is je quality score in Google Ads hoger.

  • Pagina titel
    Zorg voor een passende en relevante pagina titel. Dit is vaak een detail wat over het hoofd wordt gezien. Laat de bezoeker met je pagina titel direct weten dat hij op de juiste plek is.

  • Heading tags
    Breng een goede structuur in je pagina aan door het gebruik van heading tags. Maak niet alles op in paragraaf tags, ook al heb je met lettergroottes en kleuren al structuur aangebracht. Met heading tags geef je crawlers aanwijzingen over de structuur van je pagina.

  • Meta tags
    Zorg ervoor dat je meta tags in de <head> sectie van je pagina ingevuld zijn. Gebruik voor iedere pagina nieuwe teksten en maak ze zo relevant mogelijk.

  • Alt-tekst
    Voer de alt-tekst van afbeeldingen altijd in. Als je afbeelding niet geladen wordt weet de bezoeker wat er eigenlijk had moeten staat, en je geeft crawlers een aanwijzing over de inhoud van de afbeelding.

  • SSL-certificaat
    Pas altijd een SSL-certificaat toe op je pagina. Veel browsers tonen pagina’s zonder SSL-certificaat niet, omdat deze als onveilig worden gezien.

  • Google Analytics
    Volg het gedrag van bezoekers op je pagina door een tool als Google Analytics te gebruiken. Als je de pagina wil optimaliseren moet je kunnen meten. Google Analytics is hier geschikt voor, maar er zijn natuurlijk ook alternatieven.

  • Footer
    Maak altijd een footer op je pagina, waar op zijn minst contactgegevens en links naar de volgende pagina’s in staan: privacy policy, algemene voorwaarden, en over ons.

Optimalisatie

Als jouw pagina live is wil je dat hij conversies oplevert. En wat doe je als hij conversies oplevert? Dan ga je kijken hoe de pagina nog meer conversies kan opleveren.

Optimalisatie kan op veel verschillende manieren. Start met het veranderen van simpele elementen, bijvoorbeeld de kleur van de knoppen. En kijk of dit een hoger conversieratio oplevert.

Hoe pas je jouw pagina aan en test je elementen simpel? Dat doe je met een tool als Google Optimize. Je implementeert een stukje code in je website en de tool past jouw pagina aan waar je wil.

Significante resultaten

Let wel op dat je altijd kijkt of de uitslag van een test significant is. Ik raad je aan om met minimaal 5% significantie te werken. Zo weet je altijd 95% zeker dat het resultaat niet op toeval berust.

De meeste optimalisatie tools werken met significantie. Zo kun je makkelijk zien of het verschil in de resultaten groot genoeg is om te bepalen of het op toeval berust of niet.

Zelf uitrekenen of een resultaat significant is wordt ingewikkeld als je geen achtergrond in statistiek hebt. Gebruik deze online tool om zelf significantie te berekenen. Enige achtergrondkennis is vereist.

#11 Tips voor de perfecte landingspagina

Hier zet ik in het kort nog 11 tips voor je op een rij, als reminder, om tot een perfecte landingspagina te komen:

  1. Schrijf een titel die focust op voordelen;

  2. Kies afbeeldingen die passen bij je aanbod én de doelgroep;

  3. Schrijf ijzersterke tekst;

  4. Voeg een call-to-action toe boven de vouw;

  5. Maak een duidelijke en opvallende call-to-action;

  6. Doe een relevant aanbod;

  7. Vraag alleen om wat je nodig hebt;

  8. Verwijder alle navigatie-opties;

  9. Maak de pagina geschikt voor alle apparaten;

  10. Optimaliseer de pagina voor SEO;

  11. Gebruik een bedank-pagina om leads mee te nemen in jouw verhaal.

Methodes om landingspagina’s te maken

Er zijn verschillende tools om landingspagina’s mee te maken. Ik heb een aantal populaire methodes voor je op een rij gezet.

HTML/CSS/JS

Old school, maar het werkt nog steeds het beste!

Wil je de meeste vrijheid behouden in design en functionaliteiten? Dan is het goed om met HTML, CSS en JavaScript landingspagina’s te maken.

Wij starten altijd met een design in Figma en maken vervolgens de hele pagina door zelf te coderen. Zo weet je zeker dat je de perfecte landingspagina krijgt die converteert. Je hebt alle controle en je weet zeker dat de pagina razendsnel is.

Het is een manier die veel tijd kost. Kleine landingspagina’s maken zal daarom waarschijnlijk niet interessant zijn. Het voordeel is wel dat je geen maandelijkse kosten maakt voor software als Unbounce of Instapage (zie volgende…).

Unbounce

Unbounce is een tool om landingspagina’s te bouwen, zonder dat je een regel code schrijft. Op die manier kan iedereen een landingspagina maken.

Het is een snelle en makkelijke tool. Je kan een volledig eigen design maken, en alle technische vereisten zijn al geregeld. Daarnaast zijn er veel templates waar je gebruik van kan maken, om snel van start te gaan.

Het nadeel van dit soort tools is dat je iedere maand betaalt voor je landingspagina’s. Als je besluit niet meer te betalen zijn je pagina’s niet meer bereikbaar. Ze zijn dus nooit “echt” van jou.

Instapage

Instapage is vergelijkbaar met Unbounce. Het is een andere populaire landingspagina bouwer. Zonder code bouw je snel en effectief een landingspagina.

Let wel weer op dat er maandelijkse kosten verbonden zijn aan deze dienst.

WordPress

WordPress is een open-source platform, gratis dus, waar je websites mee kan bouwen. Het is niet het meest geschikt voor landingspagina’s, aangezien het nogal wat kennis vereist om een op maat gemaakt design te maken.

Er zijn desalniettemin veel thema’s die je kunt gebruiken om snel een pagina te maken. Helaas zijn deze thema’s voornamelijk gericht op het maken van blogs. En dat is eigenlijk niet wat je wil. Eén pagina is genoeg, dus een complete blog is niet nodig.

Wix

Wix is een stuk makkelijker dan WordPress. Je bouwt zelf websites met een drag & drop editor (net als Unbounce en Instapage). Zo kun je zelf volledige websites ontwerpen.

Helaas is Wix niet erg voordelig als je meerdere websites wil maken. Je betaalt per maand voor iedere website. Daar zitten hosting, domeinnaam en website bij inbegrepen. Je moet dan nog wel even je eigen website ontwerpen, al is dat niet moeilijk bij Wix.

Werk je al met Wix, dan is het maken van losse pagina’s voor jouw website een goede optie. Zo niet, dan zou ik eerder met Unbounce of Instapage werken voor landingspagina’s.

Webflow

Webflow werkt hetzelfde als Wix. Je bouwt zelf websites met een drag & drop editor. Vervolgens betaal je per maand, waarbij het bedrag afhangt van het aantal projecten.

Niet ideaal om landingspagina’s mee te bouwen, maar als je al met Webflow werkt is dit een prima tool.

Talloze andere tools…

Er zijn nog veel andere tools om landingspagina’s mee te bouwen. Zo heb je in alles-in-een marketingtools zoals Hubspot en ActiveCampaign die geïntegreerde landingspagina tools hebben.

Kijk dus eerst of de huidige software geschikt is om landingspagina’s mee te bouwen. Doe dit op een subdomein zodat je landingspagina’s goed gescheiden houdt van je website.

Landingspagina’s laten maken

Je kan er ook voor kiezen om het maken van landingspagina’s uit te besteden. Dit is handig als een extern bureau jouw SEA campagnes beheert. Je kan namelijk direct de landingspagina’s meenemen in dit beheer.

Let er op dat landingspagina’s op maat noodzakelijk zijn als je SEA campagnes voor de verkoop van diensten uitbesteedt. Dit is belangrijk voor het maximale rendement. Zonder goede landingspagina converteren bezoekers namelijk niet. Voor e-commerce is dit minder noodzakelijk, aangezien jouw productpagina’s vaak al goede landingspagina’s zijn.

Leadi

Ben je op zoek naar een partij die jouw landingspagina’s kan bouwen? Dan zijn wij misschien de juiste partij voor jou. Wij specialiseren ons in B2B SEA campagnes en bouwen altijd op maat gemaakte landingspagina’s.

De landingspagina is altijd jouw eigendom, net zoals de SEA campagnes. Je neemt dit in de vorm van sprints af, waardoor je nooit vast zit aan een langdurig contract.

Ben je benieuwd naar onze werkwijze? Kijk dan op deze pagina. Wil je direct contact opnemen? Bel dan direct (085 – 200 7909) of plan een afspraak in.