3500+ relevante leads in 36 maanden
Certo is een projectstoffeerder, gespecialiseerd in het leggen van vloeren bij bedrijven.
Wat je leert van deze case study
De Uitdaging
Certo was afhankelijk van aannemers en andere tussenpartijen om opdrachten binnen te halen. De tussenpartij haalt het complete project binnen en besteedt de vloeren en stoffering aan Certo uit. Hierdoor hanteert Certo lage marges werkt het niet direct met de eindgebruiker.
Certo wilde zelf meer eindgebruikers als klanten aantrekken om minder afhankelijk te worden van tussenpartijen. Zo kan de marge op de offerte omhoog en wordt het uitvoeren van een project makkelijker, wat de winstgevendheid ook verhoogt.
Onze Aanpak
Certo deed voorheen niets aan online marketing. Alle opdrachten kwamen uit het eigen netwerk en mond-tot-mondreclame.
Bij de start van de samenwerking hebben we het aanbod en de positionering van Certo in kaart gebracht.
De nieuwe positionering hebben we verwerkt in de bestaande website. De website heeft ook verschillende updates gekregen.
Vervolgens zijn we gestart met adverteren via o.a. Google en YouTube.
Bezoekers die in de oriënterende fase zitten, maken gebruik van de online calculator en laten hier naam, e-mailadres en telefoonnummer achter. Bezoekers die interesse hebben in de dienstverlening van Certo nemen per contactformulier, telefoon of e-mail contact met ze op.
Leads in de oriënterende fase ontvangen e-mails van Certo. Zo positioneren we Certo als autoriteit, groeit het vertrouwen in Certo en blijft het bedrijf top-of-mind voor wanneer de lead tot aankoop over wil gaan.
Binnenkomende telefoontjes worden gemonitord, om de resultaten bij te houden en advertenties bij te kunnen sturen.
Vanuit het CRM-systeem wordt opvolging gegeven aan de binnenkomende aanvragen en leads. Zo kunnen we de kwaliteit van de aanvragen beoordelen en waar nodig advertentiecampagnes bijsturen.
Dankzij deze aanpak heeft Certo in 3 jaar tijd meer dan 3500 relevante leads binnengehaald vanuit online marketing. De orderportefeuille is nu maanden ver vooruit gepland met opdrachten van eindgebruikers.
Ik krijg mooie aanvragen binnen van bedrijven waar ik voorheen nooit mee in contact was gekomen. Naast dat de resultaten goed zijn, ben ik ook erg blij met de manier van samenwerken. Communicatie verloopt soepel, er wordt proactief gehandeld en ze doen bij Leadi echt alles voor goed resultaat. Een samenwerking is zeker aan te raden!!
Benieuwd of we deze resultaten ook voor jou kunnen behalen?
Vul het formulier in en we vertellen je welke strategie voor jou werkt.
Andere Cases
Voorheen waren er altijd zorgen of er genoeg opdrachten in de toekomst zouden komen en of de pipeline gevuld zou worden.
Forp helpt bedrijven door hun HR- en recruitmentprocessen te verbeteren en top talent aan te trekken, zodat ze duurzaam kunnen groeien.
Mond-tot-mondreclame en koude acquisitie waren voorheen de enige manieren voor Planeka om klanten aan te trekken.
Planeka is specialist in het verbouwen van het interieur van complete bedrijfspanden.