Van 0% naar 50% van de sales via online in 6 maanden
Forp helpt bedrijven door hun HR- en recruitmentprocessen te verbeteren en top talent aan te trekken, zodat ze duurzaam kunnen groeien.
Inhoudsopgave
Wat je leert van deze case study
De Uitdaging
Forp helpt bedrijven door hun HR- en recruitmentprocessen te verbeteren en top talent aan te trekken, zodat ze duurzaam kunnen groeien. Het bedrijf is de afgelopen jaren snel gegroeid naar een bureau met zo’n 20 werknemers.
Om de groei van het bedrijf door te zetten is een betrouwbare toestroom van nieuwe klanten nodig.
Forp had de wens om een deel van de sales te verschuiven naar online kanalen. Door de bestaande salesaanpak te digitaliseren, wilde het bedrijf niet alleen de efficiëntie verhogen, maar ook meer leads genereren en een breder bereik opbouwen.
Tegelijkertijd moest de zichtbaarheid van het merk online verbeterd worden, zonder dat dit ten koste ging van de kwaliteit van de dienstverlening.
Hieronder zie je de homepagina van de oude website van Forp, waarin het aanbod en de positionering nog niet duidelijk naar voren komen.
Onze Aanpak
We begonnen met een grondige analyse van de bestaande processen en identificeerde optimalisatie mogelijkheden op de website.
De website is aangepast om het aanbod en de positionering beter te communiceren naar website bezoekers.
We hebben het salesproces voor een groot deel geautomatiseerd door gerichte tools te implementeren en workflows in te richten.
Vervolgens zijn we gestart met een SEO-strategie om de zichtbaarheid op Google te vergroten en hebben we een campagne gelanceerd om meer online leads aan te trekken.
Tijdens dit proces is alles voortdurend getest en bijgesteld om maximale resultaten te behalen.
Het resultaat zoals Dennis van Dijk het zegt: “meer klanten en meer leads”.
“Leadi weet heel goed hoe je stap voor stap naar je doelen kan groeien op het gebied sales.”, aldus de eigenaar van Forp.
Hieronder zie je de nieuwe homepagina van de website van Forp, waaruit gelijk duidelijk wordt wat Forp voor je kan doen.
In samenwerking met Jurre van Leadi hebben wij gewerkt aan de ontwikkeling van een duurzaam salesproces en de optimalisatie van onze inrichting. Dankzij deze samenwerking hebben wij een aanzienlijk deel van het salesproces kunnen automatiseren en ons bereik aanzienlijk vergroot. Dit heeft geresulteerd in een verbeterde zichtbaarheid op Google en een aanzienlijke toename van het aantal bezoekers op onze website. Wij zijn dan ook zeer tevreden met de resultaten van deze samenwerking.
Benieuwd of we deze resultaten ook voor jou kunnen behalen?
Vul het formulier in en we vertellen je welke strategie voor jou werkt.
Andere Cases
Mond-tot-mondreclame en koude acquisitie waren voorheen de enige manieren voor Planeka om klanten aan te trekken.
Planeka is specialist in het verbouwen van het interieur van complete bedrijfspanden.
Voorheen was Certo afhankelijk van tussenpartijen voor aanvragen en kon het alleen lage marges hanteren om opdrachten binnen te halen.
Certo is een projectstoffeerder, gespecialiseerd in het leggen van vloeren bij bedrijven.